Jump to content
  • 0

Spel ontwikkelen

De11Schaapjes

Is het mogelijk om een game te ontwikkelen met FM7  

8 members have voted

1. 1. Is het mogelijk om een game te ontwikkelen met FM7

• Tuurlijk, zou een makkie moeten zijn
      1
    • Met gemiddelde ervaring zou het mogelijk moeten zijn
      3
    • Met veel ervaring en inzet is het niet geheel onmogelijk
      4
    • Is onmogelijk, want..........
      0

Question

Hoi,

Ik ben nog niet zo lang bekend met dit programma maar ik sta verrast van de mogelijkheden die het bied en hoe simpel het soms zichzelf wijst.

Maar nu ben ik erg ambitieus en heb ik het idee om eens te kijken of de mogelijkheid er is om een simpele basis te maken voor een online spel, turn based. Nu weet ik dat PHP hier een beter geschikte taal voor zou zijn maar daar is de instap drempel nog iets te hoog voor voor mij (op dit moment). Maar nu ben ik eigenlijk benieuwd of jullie hier al enige ervaringen mee hebben of kan je het me compleet afraden en is het onmogelijk met dit programma.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan.

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Tuurlijk, het is een database programma. Daar is het ook voor gemaakt. Maar heeft de mogelijkheden om berekeningen uit te voeren en dergelijke. Ook al is het er misschien niet voor gemaakt het lijkt me niet onmogelijk. Ik denk dat het belangrijk is om van te voren een goed plan op te zetten die ervoor zorgt dat je een goede structuur krijgt die overzichtelijk blijft. Daarnaast zal je bepaalde informatie goed moeten afschermen.

Maar waarom zou je dingen niet mogen gebruiken voor een ander doeleinde dan waarvoor het ontworpen is. Ik geloof dat java ook voor iets heel anders was ontworpen dan waarvoor het nu toegepast word.

• 0

Ik sta er ook tegenover...

Er bestaat al een Monopoly in FM, en voor de kleintjes hebben we zelfs een Grandma and me in mekaar gestoken. Het kan dus.

Het laatste was een projectje van de 'oudere' studenten voor de 'jongere'.

Is aardig gelukt, maar was/is eerder voor het bekijken van toepasbare technieken.

...en in Word kun je ook sommetjes van tabellen maken....

• 0

Het kan, en nog wel een stuk gemakkelijker dan vroeger. Wie ooit de FileMaker Pro 3.0 training gevolgd heeft in België en Nederland, herinnert zich misschien nog de "ChessBase" die ik gemaakt had in de beta versie. Daar was toen heel wat tijd ingekropen, en het was een gedrocht met zowat 70 relaties.

Bijgevoegd voorbeeldje is op minder dan 1 uur in mekaar gestoken, en is héél simpel. Het grootste probleem dat ik had, was dat in FileMaker een "drag en drop" het origineel laat staan.

Je wil dat het verslepen van een stuk een actie tot gevolg heeft. Dat kan met de gratis event plugin. Die vind je hier (win en mac):

http://homepage.mac.com/forg99/Softs4Humans/FileSharing17.html

Dit voorbeeldbestandje schreeuwt van de daken dat het verder uitgewerkt wil worden... :D

dammen.fp7.zip

snap.gif.gif.2fcb198dfcbabd50aa5cce6d753c434b.gif

• 0
Ik sta ik er in ieder geval tegenover en niet er achter. Filemaker Pro is een databank, blijft een databank en gedraagt zich als een databank.

De servers achter het immens populaire World of Warcraft gebruiken ook MySQL of iets gelijkaardig, omdat Filemaker in eerste instantie een database is betekent niet dat je er geen goed programma of een spelletje mee kan ontwikkelen.

Om eerlijk te zijn, als ik een folder ofzo nodig heb gebruik ik ook FM daarvoor. Ik ben het gewoon om mee te werken en kan ik elke folder een andere foto of nummer meegeven wat het weer leuker maakt.