AvD Posted November 23, 2005 Share Posted November 23, 2005 Dat ding heette vroeger Status(CurrentRecordID). Nogal wat mensen hebben daar mee geëxperimenteerd en het "niet bijzonder nuttig" gevonden (waarom, dat zeggen we later wel). Kan iemand er een zinvolle toepassing voor bedenken en werkend aantonen? Quote Link to comment
0 pjotter Posted November 23, 2005 Share Posted November 23, 2005 Ik ben er blij mee omdat ik het kon gebruiken in mijn bestand over zeilwedstrijden. (zie draadje daarover) Bij werkt het prima omdat ik er een volgorde van de uitslag mee kan bepalen. getrecordid.zip Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted November 23, 2005 Share Posted November 23, 2005 Sorry Pjotter, Je hebt Get(RecordNumber) gebruikt, niet Get(RecordID). Dus deze toepassing telt niet mee. Quote Link to comment
0 pjotter Posted November 23, 2005 Share Posted November 23, 2005 Klopt je hebt gelijk, echter ik ben wel blij met de hulp toen om het bestand werkend te maken Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted November 23, 2005 Share Posted November 23, 2005 RecordId wordt onderandere gebruikt bij CDML (FM4-6) of de huide CWP om records te kunnen editeren. Het is handig om ondermeer bij debuggen ook in je FileMaker applicatie te zien wat de recordid is. Koen Quote Link to comment
0 RON7 Posted November 23, 2005 Share Posted November 23, 2005 Is ook handig als je gerelateerde records in een andere tabel wil aanmaken,die bvb overschreven of meermaals moeten aangemaakt. Record Id is dan steeds dezelfde unieke sleutel Quote Link to comment
0 JeanWM Posted November 23, 2005 Share Posted November 23, 2005 Ik gebruik dat als onderdeel van mijn navigaties. Poef dat in een globaaltje of/en in een vast repeatje. Ook handig om een record te isoleren ipv findAll/Omit/FindOmit. Of om een found set bij te houden om daarna gemakkelijk daarnaar terug te gaan... Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted November 23, 2005 Share Posted November 23, 2005 Of om een found set bij te houden om daarna gemakkelijk daarnaar terug te gaan... Akkoord, maar daar gebruik je met hetzelfde gemak en, IMHO, veel transparanter je eigen key-fields voor. Niet dan ? Quote Link to comment
0 pjotter Posted November 23, 2005 Share Posted November 23, 2005 Ik heb wel een ander voorbeeld waarbij je 1 tabel hebt waarmee je via een portaal kunt zoeken naar bepaalde soorten en dan via de getrecord id naar het betreffende record kan gaan in dezelfde layout. portaal.fp7.zip Quote Link to comment
0 JeanWM Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 Akkoord, maar daar gebruik je met hetzelfde gemak en, IMHO, veel transparanter je eigen key-fields voor. Niet dan ? Ook akkoord, maar ik gebruik liever een 'ingebakken gegeven' ( om van een ingebakken gewoonte maar te zwijgen) dan een zelf gemaakte. Kwestie van smaak. En nu er in de reeks van ID's geen gaten meer zitten zoals vroeger.... En voor de te storen foundset gebruik ik wel een 'transparante naam', want dat is het enige dat zichtbaar is voor de gebruiker....achter de schermen is mijn terrein.... Quote Link to comment
Question
AvD
Dat ding heette vroeger Status(CurrentRecordID). Nogal wat mensen hebben daar mee geëxperimenteerd en het "niet bijzonder nuttig" gevonden (waarom, dat zeggen we later wel).
Kan iemand er een zinvolle toepassing voor bedenken en werkend aantonen?
9 answers to this question
Recommended Posts