Ga naar inhoud
  • 0

Get(RecordID): een zinvolle toepassing?

AvD

Vraag

Geplaatst:

Dat ding heette vroeger Status(CurrentRecordID). Nogal wat mensen hebben daar mee geëxperimenteerd en het "niet bijzonder nuttig" gevonden (waarom, dat zeggen we later wel).

Kan iemand er een zinvolle toepassing voor bedenken en werkend aantonen?

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Is ook handig als je gerelateerde records in een andere tabel wil aanmaken,die bvb overschreven of meermaals moeten aangemaakt.

Record Id is dan steeds dezelfde unieke sleutel

• 0
Geplaatst:

Ik gebruik dat als onderdeel van mijn navigaties.

Poef dat in een globaaltje of/en in een vast repeatje.

Ook handig om een record te isoleren ipv findAll/Omit/FindOmit.

Of om een found set bij te houden om daarna gemakkelijk daarnaar terug te gaan...

• 0
Geplaatst:

Akkoord, maar daar gebruik je met hetzelfde gemak en, IMHO, veel transparanter je eigen key-fields voor. Niet dan ?

Ook akkoord, maar ik gebruik liever een 'ingebakken gegeven' ( om van een ingebakken gewoonte maar te zwijgen) dan een zelf gemaakte. Kwestie van smaak. En nu er in de reeks van ID's geen gaten meer zitten zoals vroeger....

En voor de te storen foundset gebruik ik wel een 'transparante naam', want dat is het enige dat zichtbaar is voor de gebruiker....achter de schermen is mijn terrein....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...