Ga naar inhoud
  • 0

Export bijhouden na wijziging van een veld


willem

Vraag

Ik zit mijn hoofd te breken over het volgende.

Ik heb een debiteuren bestand wat ik elke keer moet exporteren naar Account view, Account view gaat bij elk record kijken of het al bestaat en het importeren duurt eeuwen.

In filemaker wil ik eenvoudig bijhouden met een veld exporteren "Ja" of "Nee" of dit record geexporteerd moet worden ja of nee om zo al een filter te maken waardoor niet het hele bestand geexporteer hoeft te worden.

Dus als een record nieuw is of als deze is gewijzigd dan exporteren op "Ja"zetten.

Het klinkt makkelijk, maar ik ben nu al twee avonden bezig en ik kom er niet uit.

Als ik aan de hand van auto enter, modification date en time ga gebruiken gaat het goed om wijzigingen bij te houden en het exporteren veld op "Ja" te zetten. Maar op het moment dat ik Het exporteren veld op "Nee"zet in mijn export script (na het exporteren) dan gaat de wijzig datum en tijd ook weer veranderen en wordt mijn Exporteren veld weer een "Ja".

 

Heeelllllppppp

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan je niet een exportdatumveld en exporttijdveld aanmaken, zodat je kan vergelijken met de wijzigingsdatum en wijzigingstijd?

 

Deze velden hebben geen bijzondere eigenschappen!

 

Zodra de wijzigingsdatum nieuwer is, kan je altijd exporteren.

Zodra de wijzigingstijd nieuwer is en de wijzigingsdatum exact gelijk, kan je altijd exporteren.

 

Bij de exportrun kan je de exportdatumveld en exporttijdveld bijwerken.

 

Mocht je in de gaten willen houden of het record al eerder is geexporteerd, dan zie je dat omdat het exportdatumveld niet meer leeg is.

 

Is dit wat je zoekt?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dit een tijdje laten coolen, en kwam deze week op de volgende oplossing.

Ik heb een tweede tabel gemaakt met daarin een relatie op klantnummer.

een tweede veld in diezelfde tabel waarin ik de wijzigdatum en tijd zet van de eerste tabel als ik de export heb gedaan.

Een rekenveldje met daarin een vergelijk tussen de relatie dat als de wijzigvelden gelijk zijn er niet geexporteerd hoeft te worden. en voila.

 

Super wimmie, ja zou een oplossing zijn, echter als er een computer in het netwerk een lagere tijd datum toevallig staat ingesteld, komen de wijzigingen nooit meer geexporteerd.

 

 

Ronny, ik had jouw opmerking nog zitten te bestuderen, maar snap nog niet helemaal hoe je dat voor elkaar krijgt. Elke keer als ik maar iets in het record wijzig, veranderd ook direkt mijn date en time stamp. En dat veld gebruik ik juist om in de gaten te houden of er iets is gewijzigd.

Link naar reactie
  • 0

Misschien te simpel gedacht, maar kun je geen hulpveld gebruiken?

Als een record wijzigd of nieuw gemaakt wordt dan wordt dat veld gevuld met een 1.

Na zoeken op hulpveld=1 en exporteren maak je alle hulpvelden weer leeg.

Bij de volgende serie veranderingen begin je dan altijd met een lege serie hulpvelden.

Simpel en doeltreffend.

Link naar reactie
  • 0

Hetgeen Rony bedoelt heb ik ook ooit gedaan, maar ik snap het zelf niet meer, dus ik zal het mss van één of ander "truukje" overgenomen hebben toen :lol:

 

Ik heb een aan/af voorkeurveld global::SW_AllowModTime waar ik beslis of veranderingen in 2 bepaalde velden (text en comments) ook invloed hebben op de modification date of niet.

 

De ae calc v/d modification date zelf, TimestampMod_aeTrig =

 

Case(
  global::SW_AllowModTime = 1 and Left( text & comments; 0) = "" ;
  Timestamp( Get( CurrentDate ) ; Get( CurrentTime ) );
  TimestampMod_aeTrig
)

Werken doet het wel en de truuk zal zitten in Left( text & comments; 0) = ""

Hieruit moet voor jou iets te distilleren zijn, denk ik.

 

Oops :oops: Dit is mss weer ongepast voor FM6, zie ik nu...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...