Ruben Winters Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Hoi, Weer een vraagje. Is er een mogelijkheid om te tonen wie online is bij een db gehost op fm server 8? Er zitten nu toch constant een 5-10 mensen te werken op een programma van me. Misschien ook een mogelijkheid om een bericht te sturen, over fm server, naar elkaar. Ik weet dat je een veld automatisch kunt laten invullen wie het aangemaakt of gewijzigd heeft. Maar een scriptstap vind ik niet... Quote Link to comment
0 AvD Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Tiens, leuke vraag, en nuttig! Alleen, binnen FileMaker - en zo uit het hoofd - zie ik niet direct iets zitten waarmee je dat kan doen. Iemand? Quote Link to comment
0 burggraaf Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Anders dan een soort 'voordeur' waar een ieder zich aan moet melden (zelfgemaakt, bijhouden in tabel) alvorens de DB in te kunnen (en uiteraard ook weer afgemeld moet worden) zie ik het ook niet zo... Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Die laatste manier - een extra sessie tabel - lijkt me de beste oplossing. Bij de myFMbutler DoScript plug-in zit een eenvoudig voorbeeldje van een sessie systeem, waar ook een bericht kan langs gestuurd worden. Ik weet het, dit is reklame, en nog wel voor mijn eigen winkel, maar het is ook een oplossing, dus ik durf dit even. Schiet me maar dood. Quote Link to comment
0 JeanWM Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Schiet me maar dood. ...OK.....PANG ¡¡!! ... ... en nu ¿¿ Quote Link to comment
0 AvD Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 (Na twee dagen) Niets meer, dus? Quote Link to comment
0 JeanWM Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 ....(frans woord voor ge-evacueerd materiaal) Zou het raak geweest zijn Quote Link to comment
0 AvD Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Jean toch, en we kunnen niet eens zien wie er nog online is... Alle gekheid... Zullen we nog een voorbeeldscriptje posten? Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Het was maar een schampschot, maar ik ben er toch een paar dagen ni goe van geweest. BTW Jean, bedankt voor je introductie daar op de FileMakerToday site. Gelukkig zijn daar ook geen echte slachtoffers gevallen... Indertijd kon je de remote admin filemaker templates uit de server applicatie slopen, en helemaal op maat aanpassen. Dat werkt nu spijtig genoeg anders. Misschien dat FileMaker in de toekomst alternatieven voorziet, al is het maar dat je die informatie kan ophalen via een http request of zo. Quote Link to comment
0 Ruben Winters Posted December 5, 2006 Author Share Posted December 5, 2006 Zullen we nog een voorbeeldscriptje posten? Dat zie ik wel zitten. Om in een tabel bij te houden wie zich wanneer heeft aangemeld, is een mogelijkheid. En als hij zich afmeld, een scriptje laten draaien dat hij wordt gewist in die tabel. Ga het eens proberen... ** EDIT ** En een tijdje later is het eerste resultaat er. Een andere geïnsteresserde mag het afwerken. - je logt in met een scriptje dat in de tabel "wieisonline" een record toevoegt met de accountnaam erin, een timestamp en een radiobutton op "online" zet. - bij afmelden (met de knop) gaat hij hij bij de laatst aangemeldde persoon met jou accountnaam (jij dus) de radiubutton op offline zet. Zo kan je weergeven wie online is, maar ook wie zich wanneer heeft aangemeld. Dit zit natuurlijk ook in de logs van FM server, maar ok. I was on a roll Nu mag een vrijwilliger het portal nog afmaken waar de records van alle mensen waar de radiobutton nog op "online" staat, weergeeft. je kan inloggen met l: jos p: jos l: sjarel p: sjarel l: fons p: fons wieisonline.fp7 Quote Link to comment
Question
Ruben Winters
Hoi,
Weer een vraagje.
Is er een mogelijkheid om te tonen
wie online is bij een db gehost op
fm server 8?
Er zitten nu toch constant een 5-10
mensen te werken op een programma van me.
Misschien ook een mogelijkheid om een bericht
te sturen, over fm server, naar elkaar.
Ik weet dat je een veld automatisch kunt laten invullen
wie het aangemaakt of gewijzigd heeft.
Maar een scriptstap vind ik niet...
9 answers to this question
Recommended Posts