Jump to content
  • 0

Visible or not

Gem

Question

Posted (edited)

Hallo

Ik heb enige ervaring met actionscripting en vind hier en daar wel wat gelijkenissen in de fm code.

Nu zat ik zo te denken of het mogelijk is om een afbeelding zichtbaar te maken wanneer een berekening waar is en onzichtbaar wanneer de berekening false is. Of met een vlaggetje, uitkomst = waarde 1 maak afbeelding zichtbaar. Waarde = 0 maak afbeelding onzichtbaar.

Dit zou bijvoorbeeld kunnen gebruikt worden bij een if-then-next functie.

Bestaat er een functie "visible" in fm of moeten we met X-coördinaten werken om de afbeelding off screen te plaatsen indien unvisible? Kunnen we trouwens objecten positioneren op de x-y as via scripts?

Vb.

1+1=2 => toon afbeelding

1+1=3 => verberg afbeelding

Psst. Ik ben nog maar een beginner in fm, dus misschien is er een eenvoudige oplossing te vinden.

Edited by Guest

19 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Serieus nu: je kan een object zichtbaar maken of onzichtbaar laten door het in een portal row te plaatsen (portaal met lijndikte 0) en ervoor te zorgen dat aan de voorwaarden van de relationele link WEL of NIET voldaan wordt.

Dat was dus één van de zeilen aan stuurboordzijde. :wink:

• 0
Posted

Pff dus ik moet overal een portaaltje gaan creëeren met een relatie om zoiets mogelijk te maken? Lijkt me monikkenwerk...

Kan ik dan niet een object maskeren door een rechthoek (vectorobject) vanuit de background naar voor te brengen en dus een afbeelding te bedekken met die rechthoek indien unvisible, terug naar achtergrond maakt het visible?

Dus via script een rechthoek met gelijke kleur aan de achtergrond, naar voor of naar achter brengen. In actionscripting gebruiken we hiervoor swapdepths.

Is dit mogelijk?

• 0
Posted
In actionscripting gebruiken we hiervoor swapdepths.

Is dit mogelijk?