Jump to content
  • 0

chronometer in filemaker?

Gem

Question

Posted

Hallo

Ik heb een layout aangemaakt waar ik de mogelijkheid heb om een eenheidsprijs in te voeren of het aantal minuten die nodig waren om de opdracht uit te voeren. Wanneer ik mijn eenheidsprijs invoer en ook mijn gewerkte minuten invoer dan kijkt filemaker welk bedrag het hoogst is en rekent het hoogste bedrag door. Naast iedere ingave geeft hij dan nog eens een uurwerkje (icoontje) weer wanneer de eenheidsprijs lager ligt dan het uurloon. Dit alles werkt prima.

Nu moet ik wel telkens een bijkomende horloge naast mijn computer zetten en het aantal gewerkte minuten invoeren in FM bij het einde van de opdracht. Daarom zoek ik of er een mogelijkheid bestaat of FM automatisch het aantal minuten kan berekenen.

Vb:

opdracht 1

startknop ingedrukt => tijd begint te lopen

stopknop ingedrukt => tijd stopt

verderknop ingedrukt => tijd loopt verder waar hij gestopt was

resetknop ingedrukt => tellers op nul

dit script zou dan gebruikt worden in een herhalend veld.

Iemand aub?

Dank

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Filemaker kent natuurlijk de tijdfunctie.

Met de startknop kun je de computertijd vastleggen als starttijd, met de stopknop de eindtijd. Het verschil geeft dan het aantal minuten.

De verderknop zou een tweede tijdstart kunnen vastleggen, de stopknop legt dan weer het einde vast.

De verschillen kun je opslaan in een veld die in het script steeds wordt opgeteld.

• 0
Posted

bedankt iedereen voor de tips.

Bedankt Eroos voor uw voorbeeld. Het werkt inderdaad, maar de "verder" button blijkt nog niet helemaal te werken.

Ik zal het eerst even proberen te implementeren in mijn bestand om te zien of ik ermee verder geraak....

Dank. :wink: