AvD Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 Misschien verwijst dit probleem naar het andere topic (zie Get(System Version)). Bij een poging om FileMaker Server 9 Advanced te installeren op een Windows 2000 Server SP4 verschijnt volgende foutmelding: Windows 2000 of WIndows XP is vereist om dit product te installeren of de installatie ervan ongedaan te maken. Buiten het feit dat het tweede deel van deze foutmelding totaal nergens op slaat, zitten we dus wel met een probleem... Quote
0 burggraaf Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 Mmm lijkt me eerder iets anders... Weet natuurlijk niet waar vanaf wordt geupgrade... Kan me herinneren van FM7 installaties dat je niet van een netwerkshare, stick o.a. anders (van de cd lukte wel) kon installeren. Als je dat wilde moest je de installatiebestanden eerst naar de machine waarop je deze wilde installeren kopieren... Quote
0 sjuul Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Onder Mac OS X hebben we hier ook een leuke, de Java admin zoekt verbinding met een httpss server, oftewel, er zit een typo ergens in een config file... /etc/services aangepast, en httpss toegevoegd als service. Quote
0 JeanWM Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Met Windows Server 2000 had ik net hetzelfde probleem. Na switch naar Windows Server 2003 geen probleem meer.... Zou Win Server 2000 niet in de smaak van FM vallen ? Quote
0 Peter Wagemans Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 André, welke taalversie van Windows 2000 wordt er gedraaid? Quote
0 Peter Wagemans Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Even getest. Installeert prima onder vmware fusion beta. Is wel een engelstalige Windows 2000. Het staat in de readme dat installatie op niet een niet-engelstalig OS niet ondersteund wordt. Quote
0 Peter Wagemans Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Verder moet je wel iets meer RAM hebben dan de 128MB die ik aan Windows 2000 toegekend heb. Anders start de deployment assistent niet. Ik kende 256 MB toe, en toen ging alles een stuk vlotter. Het Admin console window doet ook wat raar als je scherm niet voldoende resolutie heeft. Bij mij stond het de eerste keer vanboven niet meer op het scherm, en moest ik eerst de resolutie van mijn scherm op 1024 x 768 zetten voor ik verder kon. Het enige wat ik gedaan heb, is Windows 2000 ( basisversie ) installeren en upgraden naar service pack 4. De installer zag dat ik geen Java had, en installeerde zelf de meest geschikte Java versie. Quote
0 Peter Wagemans Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Ondertussen is er ook een 9.0v1 release 2 beschikbaar, met Franse, Engelse, Zweedse, Italiaanse en Japanse localisatie. In de readme dus ook geen vermelding meer van die niet-engelstalige systemen. Misschien moet je die even afwachten. Quote
Question
AvD
Misschien verwijst dit probleem naar het andere topic (zie Get(System Version)).
Bij een poging om FileMaker Server 9 Advanced te installeren op een Windows 2000 Server SP4 verschijnt volgende foutmelding:
Buiten het feit dat het tweede deel van deze foutmelding totaal nergens op slaat, zitten we dus wel met een probleem...

7 answers to this question
Recommended Posts