Jump to content
  • 0

$*!&@ Admin console rommel


TheMisfit

Question

Posted

Ik heb onder OSX server Tiger FMS9 draaien bij twee klanten (1 xserve, 1 mac mini).

 

Het lukt niet meer om naar de Admin-console te browsen, (ik vermoed na een ongecontroleerde herstart). De files worden wel gehost maar ik kan mijn server niet meer beheren (browser loopt vast op de startpage).

Dit soort problemen heb ik onder server 8 nooit gehad. :evil:

 

Iemand een idee hoe ik terug bij mijn serverconfiguratie kan?

Ik moet dringend één en ander aanpassen.

Recommended Posts

  • 0
Posted

Bij mij hielp in dit geval een herstart van FM server. (Op de server machine zelf uiteraard)

 

Ook heb ik gemerkt dat de admin console beter werkt wanneer je deze opstart vanuit de FM login page, dus niet vanaf een op de desktop bewaarde alias o.i.d.

 

Succes, Henk

  • 0
Posted (edited)
Bij mij hielp in dit geval een herstart van FM server. (Op de server machine zelf uiteraard)

 

 

Maar hoe herstart je die zonder Admin console???

Vroeger kon je de service herstarten vanuit de menubalk (onder OSX) zonder dat je console geconnecteerd moest zijn.

Edited by Guest
  • 0
Posted
Ook heb ik gemerkt dat de admin console beter werkt wanneer je deze opstart vanuit de FM login page, dus niet vanaf een op de desktop bewaarde alias o.i.d.

 

Inderdaad. En owee vaderland indien je lokaal ook nog eens een server hebt draaien (gehad) en je wil een externe server beheren ...

Dus doe ik altijd http://server:16000, extern en intern.

  • 0
Posted
Ook heb ik gemerkt dat de admin console beter werkt wanneer je deze opstart vanuit de FM login page, dus niet vanaf een op de desktop bewaarde alias o.i.d.

 

Inderdaad. En owee vaderland indien je lokaal ook nog eens een server hebt draaien (gehad) en je wil een externe server beheren ...

Dus doe ik altijd http://server:16000,'>http://server:16000, extern en intern.

 

http://server:16000 of http://localhost:16000 lukt ook niet (single machine configuration). Na een volledige herinstallatie is het welgeteld 1 keer gelukt te connecteren en nu is het alweer om zeep :-(

  • 0
Posted

Probeer even het volgende in de terminal, op de server:

sudo -s

 

en dan:

 

"/Library/FileMaker Server/Common/service-wrapper/fmservicewrapperd" -stop; "/Library/FileMaker Server/Common/service-wrapper/fmservicewrapperd" -start

 

Dit herstart alle fmserver processen, dus ook die verdomde java admin..

  • 0
Posted

Houd er rekening mee, dat je NIET via een proxy server de admin tool kan gebruiken. Ook al gebruikt de admin poort 16000, toch is het nodig om de http proxy setting op de computer die verbinding maakt, uit te zetten.

  • 0
Posted
Probeer even het volgende in de terminal, op de server:

sudo -s

 

en dan:

 

"/Library/FileMaker Server/Common/service-wrapper/fmservicewrapperd" -stop; "/Library/FileMaker Server/Common/service-wrapper/fmservicewrapperd" -start

 

Dit herstart alle fmserver processen, dus ook die verdomde java admin..

 

Kudos Sjuul, :D

 

Eindelijk werkt het terug, zelfs een herstart van de volledige machine hielp niet, maar jouw truuk maakt me weer een happy admin.

Duizend maal dank!

  • 0
Posted (edited)

 

Kudos Sjuul, :D

 

Eindelijk werkt het terug, zelfs een herstart van de volledige machine hielp niet, maar jouw truuk maakt me weer een happy admin.

Duizend maal dank!

 

Iets te vroeg gejuicht.

Hoewel de Admin app terug opstart, blijkt de filemaker server stil te liggen en krijg ik 'm niet terug opgestart tenzij met een reboot, maar dan heb ik weer hetzelfde probleem als ervoor.

Edited by Guest
  • 0
Posted

Probeer eens eerst de FileMaker server te stoppen:

 

"/Library/FileMaker Server/Common/service-wrapper/fmservicewrapperd" -stop

 

dan de server te rebooten, en dan zien of de server weer up en bereikbaar is?

 

De Admin tool, en de fmserver daemon zijn twee losse dingen, welke in versie 9 helaas niet lekker samen werken (tot nu toe..)

 

Ik heb nu ook twee machines die ik straks weer een schop moet geven, vanwege dit probleem... (Ik raak er aan gewend ;-) )

  • 0
Posted
Probeer eens eerst de FileMaker server te stoppen:

 

"/Library/FileMaker Server/Common/service-wrapper/fmservicewrapperd" -stop

 

dan de server te rebooten, en dan zien of de server weer up en bereikbaar is?

 

De Admin tool, en de fmserver daemon zijn twee losse dingen, welke in versie 9 helaas niet lekker samen werken (tot nu toe..)

 

Ik heb nu ook twee machines die ik straks weer een schop moet geven, vanwege dit probleem... (Ik raak er aan gewend ;-) )

 

Voorlopig werkt het weer

 

bedankt

  • 0
Posted

Van zo'n verhalen word je nu toch indroef en blij tegelijk: wat een rommel die ze ons in de nek draaien, en wat heerlijk dat er hulp opdaagt van andere slachtoffers die er bovenop geraakt zijn...

  • 0
Posted

Gelukkig heeft de FileMaker fmservicewrapperd (mooi scrabble woord), een goede help, met veel duidelijke uitleg:

 

 

filemaker:~ beheerder$ fmservicewrapperd -help
FileMaker Server

   -start       Starts the service
   -stop        Stops the service
   -h[elp]      Displays Help/Usage

  • 0
Posted
Van zo'n verhalen word je nu toch indroef en blij tegelijk: wat een rommel die ze ons in de nek draaien...

 

Het is momenteel zover gekomen dat ik geen nieuwe oplossingen meer durf te deployen bij mijn klanten. Als het om een productiemachine gaat kan je hier echt niet mee komen aanzetten.

Het is nu zelfs zover dat ik zelfs alternatieve ontwikkelomgevingen aan het testen ben.

 

Men dient zich bij Filemaker inc. volgens mij dringend te bezinnen over één en ander. Op z'n minst zou men de mogelijkheid moeten voorzien om oudere (lees 'stabiel bevonden') versies aan te kopen bij een nieuwe release en die dan later kosteloos te upgraden.

  • 0
Posted

We hebben ook last gehad van een OSX server waarbij men de Admin console niet kun runnen.

We hebben dit ook kunnen oplossen door de servicewrapper na de boot van de machine handmatig te starten daar kwamen we wel achter nadat we de filemaker server software 2x opnieuw hadden geinstalleerd en het 00:45 was! Uiteraard vielen deze uren niet door te berekenen. :-(

Server 9 is mij erg tegen gevallen.

 

De server zou toch voor stabiliteit in het geheel moeten zorgen. Ben nog niet zover om alternatieven op te zoeken.

 

Groet,

 

WJ

  • 0
Posted
Ben nog niet zover om alternatieven op te zoeken.

En als ik nu eens zoiets zou overwegen??

 

Wat bedoel je hiermee, als ik vragen mag ?

 

Groet,

 

WJ

  • 0
Posted

André,

 

Met Safari, Stuffit, System Preferences, Skype en Stickies lukt het ook niet!

 

Of wil je een nieuw leven op Second Life?

 

Of toch de beste keuze: Stef's Fantastic Solutions in S...

 

Have Fun!

 

Stef

  • 0
Posted

Hoe vreemd is het dat het hier om een JAVA probleem gaat en dat de gesuggereerde oplossing vooral.....

 

Elk product heeft zo haar recht op haar eigen problemen 8)

 

 

Maar Filemaker valt wel vaker door de mand.

Versie 4: of we die maar wilden vergeten.

Versie 5 en 6: goed spul.

Versie 7: Nou niet bepaald een succes

Versie 8: goed spul

Versie 9: Mjah... zeg nou zelf

Versie 10: ?

 

Pijnpunt is dat ik in de tijden van 7 en 9 ook nieuwe klanten heb die FM spulletjes moeten bestellen. Dat zijn onzekere tijden, helaas.

  • 0
Posted

Was benieuwd naar het S woord even forum gechecked en jawel daar ook een behoorlijke rits aan bugs. Toen even bij stef wezen buurten in het demo center het enige wat ik kreeg was dit .......

Snapshot.gif.e7614606f28164fc87e03e0a31b9bac7.gif

  • 0
Posted

Klopt, nog niet klaar voor Leopard, nog geen tijd en nood gehad.

 

Java in Leopard moet nog een update krijgen, die is in beta, zie http://developer.apple.com/java

We kunnen dit oplossen door een andere LAF te gebruiken, maar onze klanten zitten op Windoze.

 

En ik maakte maar een joke! Niet slecht bedoeld!

 

greetz

Stef

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...