Sjlosi Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 De nodige formule om de nederlandse postcode uniform in te voeren lukt mij maar niet, Dus als 1234 AB Als laatste probeerde ik: Left (postcode;4) & Middle (postcode 1=""; 2) lukt niet. Het is vast heel simpel, wie kan mij helpen? Quote Link to comment
0 AvD Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 Niet logisch genoeg en veel te ingewikkeld: je hebt de eerste vier nodig en de laatste twee, met daartussen een spatie. Dus: Left(postcode;4) & " " & (Right(postcode;2) Quote Link to comment
0 hbrendel Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 Left(postcode;4) & " " & Upper(Right(postcode;2)) Wanneer je meer foutcontroles wilt uitvoeren, kijk dan eens naar mijn customfunction: http://www.briandunning.com/cf/651 Quote Link to comment
0 eroos Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 Het is vast heel simpel, wie kan mij helpen? De code van Henk heeft het probleem simpel opgelost. Mooi forum! Quote Link to comment
0 Sjlosi Posted August 10, 2008 Author Share Posted August 10, 2008 dank jullie wel. Jullie hulp is een grote steun voor mij! Quote Link to comment
0 Wim Bongertman Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 De postcode blijft overigens een vreemd verschijnsel. Ik tref steeds meer programma's aan die de postcode als een aaneengesloten reeks willen zien. Ik heb tegenwoordigen dus 2 postcode vermeldingen in mijn bestand contacten. Een met spatie en een zonder. En bij een Belgische postcode begint alles weer te sputteren, die kennen alleen een reeks getallen. In Brussel regelen ze alles, waarom nou geen universele postcode vermelding. Quote Link to comment
0 AvD Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 In Brussel regelen ze alles, waarom nou geen universele postcode vermelding. Ik meen te weten dat ze daar mee bezig zijn. Even (?) geduld dus! Quote Link to comment
0 Wim Bongertman Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Beste AvD dat had ik nog niet gehoord, maar aangezien jij dichter bij Brussel zit als ik zul je vast beter geinformeerd zijn Ik wacht af, maar dat zal dan nog wel enkele jaren duren. In Brussel werkt alles langzaam. Maar nu even serieus. Wij exporteren nog al wat gegevens vanuit filemaker naar andere programma's. De import is niet altijd even consequent. Zo WIL de DPD transport database een aaneengesloten reeks van 6 tekens. TNT Wil perse 4 cijfers - spatie - 2 letters, dat is volgens mij ook de enig correcte wijze. Nu heb ik weer een programma dat wil 6 tekens - spatie - huisnummer - spatie toevoeging. Verstopt op de achtergrond heb ik dus nu gewoon diverse vermelding in de database. Zo hoef ik niet steeds bij een export een script te draaien waarin de postcode gegenereerd wordt zoals de export naar een specifiek programma dat wenst. Quote Link to comment
0 Maloud Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Naast de woonplaats heb ik, ivm buitenlandse relaties, ook een apart bestand landen draaien (met een onderverdeling provincies) Ik ben nog aan het expirimenteren om als het land Nederlands is, de voorgeschreven manier te gebruiken, voor de overige landen zou dit ook automatisch moeten gaan plaatsvinden. Quote Link to comment
0 Jeroen Aarts Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 En bij een Belgische postcode begint alles weer te sputteren, die kennen alleen een reeks getallen Gek, en ik die dacht dat meeste landen postcodes kenden die alleen uit een reeks getallen bestonden Quote Link to comment
Question
Sjlosi
De nodige formule om de nederlandse postcode uniform in te voeren lukt mij maar niet, Dus als 1234 AB
Als laatste probeerde ik: Left (postcode;4) & Middle (postcode 1=""; 2) lukt niet. Het is vast heel simpel, wie kan mij helpen?
9 answers to this question
Recommended Posts