Ga naar inhoud
  • 0

postcode formule


Sjlosi

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De postcode blijft overigens een vreemd verschijnsel. Ik tref steeds meer programma's aan die de postcode als een aaneengesloten reeks willen zien. Ik heb tegenwoordigen dus 2 postcode vermeldingen in mijn bestand contacten. Een met spatie en een zonder. En bij een Belgische postcode begint alles weer te sputteren, die kennen alleen een reeks getallen.

 

In Brussel regelen ze alles, waarom nou geen universele postcode vermelding.

Link naar reactie
  • 0

Beste AvD dat had ik nog niet gehoord, maar aangezien jij dichter bij Brussel zit als ik zul je vast beter geinformeerd zijn :wink::wink:

 

Ik wacht af, maar dat zal dan nog wel enkele jaren duren. In Brussel werkt alles langzaam.

 

Maar nu even serieus. Wij exporteren nog al wat gegevens vanuit filemaker naar andere programma's. De import is niet altijd even consequent. Zo WIL de DPD transport database een aaneengesloten reeks van 6 tekens. TNT Wil perse 4 cijfers - spatie - 2 letters, dat is volgens mij ook de enig correcte wijze. Nu heb ik weer een programma dat wil 6 tekens - spatie - huisnummer - spatie toevoeging. Verstopt op de achtergrond heb ik dus nu gewoon diverse vermelding in de database. Zo hoef ik niet steeds bij een export een script te draaien waarin de postcode gegenereerd wordt zoals de export naar een specifiek programma dat wenst.

Link naar reactie
  • 0

Naast de woonplaats heb ik, ivm buitenlandse relaties, ook een apart bestand landen draaien (met een onderverdeling provincies)

 

Ik ben nog aan het expirimenteren om als het land Nederlands is, de voorgeschreven manier te gebruiken, voor de overige landen zou dit ook automatisch moeten gaan plaatsvinden. :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...