Ga naar inhoud
  • 0

Venster niet kunnen verplaatsen


G.B.BREUKEL

Vraag

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan het niet beletten, je kan het echter wel "afleren".

Het volgende voorbeeldje gebruikt een freeware script plug-in die je hier kan downloaden.

 

Het is een eenvoudig voorbeeldje dat het window terugzet naar coördinaat 0,0 als het verzet wordt.

Ik heb hier gewoon standaard-instellingen gebruikt van de plug-in, je kan nog met timer-waarden en idle modes spelen ( voorzichting met unsafe idle! ) om het venster sneller te laten "terug-snappen". Met lagere timer-waarden gaat FileMaker sneller reageren, de test gaat ook meerdere keren per seconde gemaakt worden, dat kan nogal wat CPU tijd vragen, dus pas daar eveneens een beetje mee op.

 

Je hoeft de formule natuurlijk niet in een veld te steken, het leek mij echtere de meest didactische vorm. Zodra je het bestand sluit, zal de plug-in het alarm afzetten, omdat het het te triggeren script niet meer zal vinden.

Venster Reset.fp7

Link naar reactie
  • 0

respect :-)

 

Peter, ben nu op zoek naar een beetje een uitleg van al de functies die met de FMbDoscript komen, want had nog nooit de SetTrigger gebruikt ( eigenlijk alleen maar fmb_DoScript... ik heb jullie website eens afgeschuimd, maar daar vind ik in de manual ook niet veel terug. Zou je mij de weg kunnen tonen naar een document dat uitleg geeft over de functies? of naar de dichtst bijzijnste whiskeybar.

 

 

mercietjes !

Link naar reactie
  • 0

Hoi Andries,

Ik heb me indertijd vooral uitgeleefd in de voorbeeld bestandjes. Die bevatten nogal veel nota's in de marge.

Ondertussen is er een probleem met Leopard en de triggers. De plug-in ( ook de de andere script plug-ins hebben het zitten ) is niet meer in staat om veldinformatie op te halen. Onder Windows nog steeds alles OK.

Het gaat hier vooral om de trigger formules. De trigger formule wordt tijdens "idle time" door de plug-in geëvalueerd. Door het nieuwe gedrag van de Leopard vensters krijgt de plug-in API niet meer de juiste gegevens. FileMaker heeft ondertussen ( 9.0v3 ) terug gezorgd dat onze vensters zich terug een beetje normaal gedragen, maar ze zijn nog niet aan de plug-in API gekomen. Ik heb hiervoor al eens gehoord bij FileMaker, maar die zetten de developers ook alleen maar aan het werk als heel veel mensen heel vervelend tegen hen beginnen doen... :roll:

 

Dus als je met Leopard werkt, voorlopig geen velden in je trigger formules gebruiken.

Moest je nog vragen hebben, stel ze gerust via het forum. Ik ben vanaf donderdag er 3 weekjes tussenuit, dus je kan pas in december antwoord verwachten. Natuurlijk kan je ook vragen stellen aan mijn collega Luk op het support email adres. Als het niet te diep gaat, lost die de meeste vraagstukken wel op.

Link naar reactie
  • 0

He bedankt,

 

Ik gebruik jullie plug in nu altijd in combinatie met de webviewer, waardoor je weer wel velden kan gebruiken en oneindig veel triggers kan uitvinden (of zit hier ook een addertje?)

 

Let (

_r = "mFMb_DoScript ( \"myscriptname\" ) ; ... ; ... ; ... )"

)

;

Case ( my case is true ; Evaluate ( _r ) ; "" )

)

 

Ik vroeg mij gewoon af of er documentatie was over de functies die er allemaal bijkomen bij het installeren van de plugin, want de bovenstaande functie is ook de enige die ik echt gebruik (wegens gebrek van hoe de andere functies goed zouden kunnen gebruikt worden) .

Link naar reactie
  • 0

Een maat van mijn ( Fabrice Nordmann ) maakt die combinatie ook, en is er absoluut wild van. Het is inderdaad wel krachtig, omdat zo'n webviewer heel gevoelig reageert op alle data veranderingen. Ik raad je aan om met hem contact te maken: fabrice@bh-a.com

Fabrice is een zwitserse engelsman die vloeiend frans spreekt, maar geen nederlands.

 

Download het volledige DoScript pakket, niet alleen de plug-in, dan heb je de voorbeelden. Zoals ik al eerder zei, zijn die voorbeelden uitgebreid voorzien van commentaar.

 

De constructie die jij hierboven maakt, lijkt me correct. Als je _r maar 1 keer gebruikt in je case functie, moet je die niet op voorhand definieren als string en dan evalueren. Eén van de veranderingen vanaf Filemaker 7, is dat in case en if functies de functies alleen maar uitgevoerd worden als aan de voorwaarden in die case en if functies ook daadwerkelijk voldaan wordt.

 

In mijn dagelijks FileMaker-werk gebruik ik die triggers zo goed als niet. Om 1 of andere reden vind ik altijd wel een manier om ze niet te gebruiken. De enige uitzondering is die situaties waar een standalone machine automatisch om de n seconden een script moet uitvoeren. Typisch draait zo'n "robot" in een terminal sessie of zo op een server in het serverkot.

Als je met een eeuwigdurende script loop werkt, zal de robot nooit script aanpassingen opmerken die af en toe wel eens gebeuren. Zolang die dus in zijn script loop zit, blijft de robot de oude versie van een script draaien, zelfs als het door een andere client aangepast wordt. Dat vermijd je dus met een plug-in timer script.

 

Je mist dus weinig, als je die andere functies niet echt gebruikt. mFMb_DoScript() blijft de allerbelangrijkste.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...