Ga naar inhoud
  • 0

Pause Script met hidden statusbar


SuperWimmie

Vraag

Dag allemaal,

 

Vergis ik mij nou....

 

Sinds enige versie (10 misschien?) merk ik dat een pause in een script, gevolgd door een layout waar ik de status bar op hidden heb geplaatst, deze toch met de Enter toets door te starten is...

In eerdere versies was dat volgens mij niet het geval, een mooie methode om een pop-up venster te blokkeren en de gebruiker te dwingen om eerst zijn bewerking in het pop-up venster af te werken.

 

Nu de pause ongemerkt door te starten is, is de blokkade opgeheven waardoor je naast het venster op de andere deelvensters bewerkingen kan gaan starten....

 

Aangezien ik oudere versies van FM niet meer gebruik, weet ik niet zo zeker meer of dit in oudere versies ook al het geval was.

 

Of was dit in oudere versies ook al zo?

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik weet het niet zeker of het in de oudere versies wel zo was.

 

Wat ik doe om dit te voorkomen is de pauze in een loop te zetten, en een exit loop onder bepaalde condities ( als een waarde is ingevuld, als op een bepaalde knop wordt gedrukt... ). Op die manier kunnen ze wel op enter duwen, maar als er aan de vooropgestelde condities niet voldaan wordt, verlaten ze de loop niet en komen ze weer direct in pauze.

Link naar reactie
  • 0

SuperWimmie, ik meen mij ook zoiets te herinneren. Ik denk dat we het toen bekeken als een lastige bug... :wink: Zo zie je maar dat ongedocumenteerde behaviour weeral leidt tot problemen achteraf.

Ik veronderstel dat FileMaker de "bug" gefixed heeft. Nu nog even documenteren, beste FileMaker, en we zijn helemaal zeker dat onze applicaties niet "breken" als jullie weer iets veranderen...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...