Ga naar inhoud
  • 0

brieven maken


Pascal Vandermeulen

Vraag

Ik geraak in de knoei met mijn standaardbrieven. Ik probeer van uit Word een brief over te nemen in een filemaker bestand. Ik gebruik zelfde lettertype en grootte, maar ik krijg niet dezelfde tekst binnen een filemaker doc dan wat ik krijg in mijn word doc? Hoe kan ik de juiste pagina grootte kiezen en de juiste afstanden voor marges, hoofdgedeelte en voetgedeelte.

 

Een ander probleem die ik tegenkom is als ik bvb een zin wil omhoog schuiven ik steeds het effect krijg waar bij mijn zin één rij omhoog gaat, maar de zin die erboven staat een rij omlaag schuift, waardoor de opmaak dan volledig de mist ingaat.

 

Kan ik ook de afstand waarbij een tab moet verspringen instellen?

 

 

mvg

Pascal

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Inderdaad, als tekstverwerker is het niet echt een hoogvlieger, terwijl het toch een krachtige tool zou kunnen zijn, bij het opmaken van formulieren, kontrakten etc. Maar goed wat niet is kan misschien nog komen.

 

Dus even een andere vraag, is het dan mogelijk om velden uit de database van Filemaker, te koppelen aan word documenten en zo ja hoe kan je dat dan eventueel doen?

 

mvg

Pascal

Link naar reactie
  • 0
Ik geraak in de knoei met mijn standaardbrieven. Ik probeer van uit Word een brief over te nemen in een filemaker bestand. Ik gebruik zelfde lettertype en grootte, maar ik krijg niet dezelfde tekst binnen een filemaker doc dan wat ik krijg in mijn word doc? Hoe kan ik de juiste pagina grootte kiezen en de juiste afstanden voor marges, hoofdgedeelte en voetgedeelte.

 

Een ander probleem die ik tegenkom is als ik bvb een zin wil omhoog schuiven ik steeds het effect krijg waar bij mijn zin één rij omhoog gaat, maar de zin die erboven staat een rij omlaag schuift, waardoor de opmaak dan volledig de mist ingaat.

 

Kan ik ook de afstand waarbij een tab moet verspringen instellen?

 

 

mvg

Pascal

ik ben aan het experimenteren geweest en heb een databasebestand gemaakt voor alle correspondentie , compleet met index

geinteresseerd ?

mvg

fred

Link naar reactie
  • 0

Beste Lavino,

Wat je gemaakt hebt lijkt wel iets leuks maar is niet erg geschikt voor een algemene brieven database.

Als je wat tekst kwijt wil dan kun je dit niet printen want dan valt dit weg. Ook opmaak is natuurlijk niet iets wat mogelijk is op die manier.

De opmerking van Rony is toch de beste tot nu toe "Data Merge Manager van Word".

Wat jij als brievendatabase gebruikt gebruik ik in een iets andere vorm voor wat standaard brieven voor een vereniging. (met 2 pagina's ).

Die gebruiken 10 standaard brieven waarbij ik de contributie ed in heb staan, verstandiger zou echter zijn om ook die brieven gewoon in words te maken maar de secretaris wil het op die manier dus als hij blij is ben ik ook blij :D

Voor "echte " brieven gebruik ik liever ook gewoon words met Data merge.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou dit ook willen uitproberen, maar heb een vraagje hierbij.

 

Na het opstarten van Word 2007 selecteer ik Afdruk samenvoegen starten en volg hier de stapsgewijze wizard afdruk samenvoegen.

Na enkele vraagjes moet ik adressen selecteren. Hiervoor heb ik gekozen om Namen en adressen uit een bestand of database te gebruiken.

Door daarna op ...Bladeren te drukken heb ik 2 keuzes :

 

Verbinden met nieuwe gegevensbron

Nieuwe SQL-verbinding

 

Ik heb beiden reeds bekeken maar weet niet welke selecties dienen gemaakt te worden.

 

Kan iemand me hiermee een stapje verder helpen.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...