Ga naar inhoud
  • 0

Direct PDF aanmaken in containerveld


hans erik

Vraag

Ben bezig met de mogelijkheden van externe opslag van documenten in container velden.

Nu loop ik tegen het volgende aan:

- ik genereer een rapport in FileMaker en maak daarvan een PDF aan

- die PDF wil ik opslaan in FileMaker.

 

Maar zo te zien kan dat alleen als je de PDF eerst fysiek op schijf aanmaakt, klopt dat?

 

Ik gebruik bijvoorbeeld de scriptstappen in de tabel 'databestand':

 

set variabele ( $exportbestand ; Get ( FileMakerPath ) & "doc_" & databestand::id & ".pdf" )

Save Records as PDF [“$exportbestand”]

 

Alle PDFjs worden nu met een unieke naam (de id van de record!) opgeslagen in de map waarin FIleMaker staat.

 

Dan upload ik de zojuist gegenereerde PDF met Insert File:

 

Insert File [insert; Display Content ; Never compress; ; “$exportbestand”]

 

Op zich moet je wel een fysieke PDF hebben, want je wilt hem bekijken met Acrobat Reader of Preview, en als enclosure versturen enz.

Maar je blijft wel met een onnodige kopie zitten.

 

Kun je die niet automatisch laten verwijderen? Ik heb zitten puzzelen maar ik denk dat dat alleen met een plugin kan, klopt?

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Inhaken op dit wat oudere topic maar wel aansluitend:

 

Ik sla de PDF op met Get(TijdelijkPad) door een variabel aan te maken ($$pdfnaam)

 

Word opgeslagen en als ik het pad kopieer in de windows taakbalk opent de map en zie ik het bestand.

Ga ik via de verkenner zoeken naar het pad dan kom ik er niet... (/C:/Users/mikezwet/AppData/Local/Temp/S10/pdfbestand.pdf)

 

??? moet ik ergens taal instellen voor het Get(tijdelijkpad)

Link naar reactie
  • 0
Aha, dat is slim.

 

Geeft dat nog complicaties met gebruik via Extern Bureaublad?

 

 

Ik heb in een Citrix/Windows omgeving ooit de systeemvariabele TEMP bij aanloggen moeten laten omzetten naar een gebruikersmap die lees- en schrijfrechten had.

Meestal is dat geregeld, maar FileMaker leest simpelweg die variabele om aan de basismap te komen en als daar niet geschreven mag worden, gaat export niet werken.

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...