Ga naar inhoud
  • 0

kwartaal overzicht


wip

Vraag

Hey,

 

Na de wijze overschakeling van windows naar mac ben ik nu genoodzaakt ook over te schakelen van access naar filemaker.

 

Nu ben ik met ons projectmanagment program bezig maar zit te knoeien met de kwartaal overzichten.

Ik zou niet weten hoe ik hier aan moet beginnen, heb hier op het forum ergens gelezen dat deze optie bij datums zit maar helaas, vind ik niets terug.

 

Kan er iemand mij de juiste werkwijze geven (stap voor stap)???

 

Mercikes,

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een bescheiden oplossing van een nog recente gebruiker

Case ( Month ( Factuurdatum ) ≥ 1 and Month ( Factuurdatum ) ≤ 3 ; 1 ; Month ( Factuurdatum ) ≥ 4 and Month ( Factuurdatum ) ≤ 6 ; 2 ; Month ( Factuurdatum ) ≥ 7 and Month ( Factuurdatum ) ≤ 9 ; 3 ; Month ( Factuurdatum ) ≥ 10 and Month ( Factuurdatum ) ≤ 12 ; 4 ; 0)

Link naar reactie
  • 0

En voor beginners een overzichtelijke manier:

 

Case(Month(datum)=1;1 ;

Case(Month(datum)=2;1 ;

Case(Month(datum)=3;1 ;

Case(Month(datum)=4;2 ;

Case(Month(datum)=5;2 ;

Case(Month(datum)=6;2 ;

Case(Month(datum)=7;3 ;

Case(Month(datum)=8;3 ;

Case(Month(datum)=9;3 ;

Case(Month(datum)=10;4 ;

Case(Month(datum)=11;4 ;

Case(Month(datum)=12;4

))))))))))))

 

Kan natuurlijk ook met:

Case(Month(datum)=1;"1e kwartaal" ;

etc

Link naar reactie
  • 0

Sorry Hiker maar je past de case functie verkeerd toe. Even deze opmerking om de beginner niet op het verkeerde been te zetten..

 

case

( Month(datum)=1;1

; Month(datum)=2;1

; Month(datum)=3;1

; Month(datum)=4;2

enz.

)

 

De reden dat ik de ; voor de regel zet is dat je zo heel eenvoudig een regel kunt uitschakelen door er // voor te zetten

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Ben terug bezig met ons programma maar blijf op het probleem van de kwartalen stuiten.

 

Dit heb ik in de grafiek X-as berekening ingegeven

Case ( Month ( T12_INVOICES::Invoice_Date) ≥ 1 and Month ( T12_INVOICES::Invoice_Date) ≤ 3;1; Month ( T12_INVOICES::Invoice_Date) ≥ 4 and Month ( T12_INVOICES::Invoice_Date) ≤ 6;2; Month ( T12_INVOICES::Invoice_Date) ≥ 7 and Month ( T12_INVOICES::Invoice_Date) ≤ 9;3; Month ( T12_INVOICES::Invoice_Date) ≥ 10 and Month ( T12_INVOICES::Invoice_Date) ≤ 12;4;0)

 

Heb ook die van JeanWM geprobeerd en blijf hetzelfde resultaat krijgen. 6 kolommen ipv 4 kwartaal kolommen.

 

Ik dacht dat het iets zou kunnen te maken hebben met de aantal jaren dat ik al heb ingegeven vanaf 2008,2009,2010,2011,2012,2013 = 6 kolommen

Dit idee kwam in mij op omdat ik bij jaar overzicht ook 6 jaartallen verschijnen.

 

Maar ben geen crack in FM en weet niet direct hoe ik dit kan oplossen.

De maandomzet werkt wel behoorlijk, wel met een knopje "huidig jaar" of RW of FF

grafiek.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...