Ga naar inhoud
  • 0

Container field tampered


maddogmcree21

Vraag

Forum leden,

 

In een database met o.a. een container field waarin een foto is opgeslagen is het me opgevallen dat als ik in een extern programma de foto aanpas b.v. crop

filemaker aangeeft dat de inhoud van de container tampered is.

 

Ik heb geprobeerd om de foto opnieuw in te voegen en dat functioneert op het eerste gezicht wel maar de foto word niet overschreven er word een 2e foto gemaakt.

Dat is op zich geen probleem maar als ik 200 foto's crop heb ik 400 foto's in de external data storage staan waarvan er 200 niet nodig zijn.

 

Is er een mogelijkheid om de inhoud te verversen c.q. te updaten?

5a758dcf46025_FileMakerProAdvanced.png.f7edfc4ac4ea150d33ab6330c2a370f8.png

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is overigens best nog een probleempje als je bijv. met FileMaker go werkt. Een iPhone 4S of iPhone 5 maakt foto's van 8 MP, dat zijn flinke bestanden en die resolutie is helemaal niet altijd nodig.

 

Het zou wel handig zijn als je tenminste in FileMaker Go de mogelijkheid zou krijgen om een foto in een lagere resolutie te uploaden.

iOS doet het wel als je een foto via email verstuurt, dus waarom niet met FileMaker?

 

Er zijn wel opties met foto-editing apps maar dat is natuurlijk een beetje gehannes.

Link naar reactie
  • 0

Over de foto's: Ja. Filemaker versie 12 kan dat wel. En daarmee Filemaker Go versie 12 ook.

 

Bij het opnemen van een foto in een container kan je de inhoud van de container overzetten naar een tweede container, waarbij je direct de maximale resolutie kan opgeven.

Door hem daarna weer terug te plaatsen, is jouw foto geresized. FM houdt zelfs rekening met de inhoud van de container, dat deze een foto moet zijn.

 

Werkt perfect!

 

Wat altijd al gewerkt heeft, is dat bij het maken van de foto de iOS camera instelbaar is. Je kan daarbij kiezen uit klein, middel of groot.

Voor FMGo 11 gebruikers is dat al een aardige oplossing. Maar je moet er wel even bij stil staan, zeker als je de Go app nog maar net geinstalleerd hebt.

Link naar reactie
  • 0

Voor mij is dit probleem momenteel (terug) actueel

Lege database op iPad (FMGo 12) = 1MB groot

2 records toegevoegd met een foto erbij, gemaakt met de ingebouwde camera van de iPad

De Database is nu 5MB groot.

Dit is onhoudbaar wanneer je een paar honderd records wil voorzien van een foto

 

Ik vind echter geen instelling om de resolutie van de gemaakte beelden te beperken.

Nog in de voorkeuren van FMGo 12, noch in de voorkeuren van iOS

 

Kan het wel of is de oplossing met 2 containervelden de enige mogelijkheid?

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook de foto automatisch laten verkleinen naar een bepaald formaat

door een Auto-Enter Calculated veld te gebruiken met de formule 'GetThumbnail( Self ; 800 ; 800 )'

(om de foto naar 800x 800 te verkleinen)

 

Met FM 13 en FMGo 13 kun je via een scripttrigger ook nog bepalen dat er een foto met een bepaalde resolutie wordt gemaakt,

bv Large/Medium/Small wat mogelijk al klein genoeg is.

 

Groet,

 

Ruben

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels heb ik de layout voorzien van een button met script waarmee ik de foto's (handmatig dus) verklein.

Een veld met de resolutie van de foto geeft duidelijk aan dat ze kleiner gemaakt werd.

De database grootte verandert echter niet.

 

Mogelijk houdt de database haar in beslag genomen opslagruimte aan, ondanks dat de werkelijk gebruikte ruimte verkleind werd door het verkleinen van de foto.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...