Ga naar inhoud
  • 0

Afbeeldingen in container


Zero55

Vraag

Destijds bewaarde ik alle afbeeldingen op een "fileserver" in de map van het desbetreffende dossier (\\192.168.1.xx\DATA\Dossiers\20122447\20122447.PCT), dmv verschillende scripts en plugins werden de afbeeldingen geïmporteerd naar een container in het record van hetzelfde dossier. Nu ben ik overgegaan naar Filemaker 12 en zou ik graag heel het afbeeldingen verhaal willen herzien, heb al vanalles gelezen over de nieuwe container functies, maar nog nergens een concreet voorbeeld gevonden of nuttige tips die mij op wel zouden helpen. Hoe zit het bvb met de bestaande afbeeldingen, zou ik die best overzetten naar een nieuwe container en alles op de FM-server bewaren ? De oplossing zou ook crossplatform moeten zijn...

 

Graag enkele ervaringen, tips...

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Verwar niet een script dat op de server draait, met een script dat op een werkstation draait.

Al staat de database op een server, zodra je met Pro aan de slag bent, draaien alle scripts lokaal.

Een server script heb je ingesteld via de Admin Console van Server. Dan draait het script pas op de server.

 

 

Deze functie werkt inderdaad niet via een Server script.

Zelf heb ik onder versie 11 Supercontainer in gebruik genomen. Deze verwerkt wel dit soort acties via gecalculeerde berekeningen (Set Field).

 

Zo'n groot probleem heb ik er overigens niet mee dat Server het niet pakt. Ik heb maar zelden een automatisch script nodig dat zelfstandig allerlei importjes van afbeeldingen moet doen.

Gebruikers zijn vaak zelf degenen die een afbeelding ergens in plaatsen. Dus werk je met veelal met Pro of Go.

In versie 12 is een IWP gebruiker nog steeds niet in staat om een afbeelding te uploaden. Daarvoor ben je weer aangewezen op Supercontainer.

Link naar reactie
  • 0

We hebben het opgelost met de "Insert From URL" script stap die wél werkt in een server side script.

 

Maar de kous was daarmee niet af. De pict files worden niet mooi door FileMaker naar een afbeelding geparst met deze script stap. Een eigenaardigheid, maar wel te begrijpen omdat dit formaat eigenlijk "deprecated" is in FileMaker. Een insert picture script stap werkt wel daarentegen maar zoals eerder door zero en Wimmie is opgemerkt werkt deze script stap niet server side.

 

Rudi heeft echter vandaag GraphicConvertor aan de praat gekregen - iets wat ons een paar dagen geleden niet lukte - om de pct files om te zetten naar PDF, en hierbij is ook dat probleem opgelost.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...