Ga naar inhoud
  • 0

importeren, welke selectie?


Gerard Exis

Vraag

Beste mensen,

 

het volgende probleem doet zich voor:

 

ik importeer gegevens van artikelen vanuit een excel bestand die ik krijg aangeleverd van mijn leveranciers. In dit bestand staan alle relevante gegevens zoals artikelnr, omschrijving, prijzen, barcode etc....

 

Nu ga ik een deel importeren, ik laat vergelijken op artikelnummer en bij overeenkomst wordt de rest (prijzen, omschrijving etc..)in de records van FM veranderd, tot zover gaat het prima, nadien zijn er een aantal prijzen die ik moet aanpassen, dit is geen probleem, doe ik even handmatig, tot zover gaat alles goed.

Echter nu wil ik een aantal nieuwe artikelen toevoegen, deze gegevens moet ik uit dezelfde lijst halen, hoe kan ik er voor zorgen dat de eerdere import overgeslagen wordt, althans de eerdere gegevens (die dus soms handmatig zijn veranderd) niet opnieuw met de gegevens uit de lijst wordt overschreven?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik neem aan dat de geleverde artikellijsten id's hebben die jij ook gebruikt. Als dat zo is kan je de import in 2 trappen doen:

1) Je importeert eerst door in je artikellijst alle records te tonen en dan alleen de id's te importeren en daarbij op die id te vergelijken en niet bestaande records toe te voegen. Op die manier heb je een aantal records met alleen id's en verder geen gegevens.

2) Zoek nu de records die alleen een id hebben en start nogmaals een import, maar vergelijk nu weer op id en werk alleen de gegevens in de gevonden set bij en importeer nu wél alle velden.

Link naar reactie
  • 0

Mannen bedankt, ik heb het nu intussen als volgt opgelost:

Ik heb een veld Nieuw artikel, deze wordt automatisch aangevinkt indien het record wordt aangemaakt, alle records (artikelen) die ik bewerk vink ik dit "Nieuw artikel" direct uit, bij importeren laat ik vergelijken op artikelnr, leverancier en nieuw artikel, zo worden de reeds bewerkte artikelen overgeslagen.

 

Ik koop diverse artikelen bij verschillende leveranciers in die voor dat artikel hetzelfde artikelnummer gebruikt, dus ik kan de artikelnummers niet uniek maken, op mijn website werk ik echter met de toevoeging van de leverancier erbij. Maar de gegevens die ik automatisch wil veranderen door import moet ik doen door het gebruik van de orginele artikelnummers, dus....... :(

 

Tot nu toe denk ik dat mijn oplossing werkt maar makkelijk is anders ....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...