Ga naar inhoud
  • 0

Waar wordt welk script gebruikt


Vitruvius

Vraag

Is er een manier om er achter te komen waar een script gebruikt wordt.

Ik heb namelijk de mogelijkheid om een script te schrappen, maar mijn ervaring leert mij dat het wel eens zou kunnen dat dat script ergens anders ook nog gebruikt wordt met alle gevolgen van dien indien ik het verwijder. Filemaker laat namelijk niets weten.

Nu kan ik dit laten staan, maar op den duur staan er zoveel scripts in die niet meer gebruikt worden...

 

Dus, kan ik dat ergens achterhalen?

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zo op het eerste gezicht toch niet echt wat ik zoek.

 

het geeft weer welk script welk veld gebruiken, maar niet van waaruit ze worden geactiveerd.

ik mis nog de kolom waar in staat dat dit script getriggerd wordt door vb. bij toegang die layout, door die knop, door het verlaten van dat veld. etc...

 

of kijk ik niet ver genoeg...

Link naar reactie
  • 0

Je kijkt denk ik niet ver genoeg. Als je gewoon zoek gebruikt in een ddr-webpagina (werkt met safari, firefox etc. etc.) dan tref je alle tegenwoordigheden van een script in een bestand aan: de layouts + eventuele scripttriggers, de velden + eventuele scripttriggers, de knoppen die het script afvuren, de scripts die het script aanroepen en uiteindelijk het script zelf.

Link naar reactie
  • 0

ik mis nog de kolom waar in staat dat dit script getriggerd wordt door vb. bij toegang die layout, door die knop, door het verlaten van dat veld. etc...

 

 

Dat is doorgaans meta data of meta content.

Zoiets droppen we doorgaans in het script zelf, bovenaan bij het begin:.

 

 # Purpose :
# History : Created by      , 27/12/2012
# Version : 1.0
# Dependencies :
# Called from : 
# Parameter: None
# Prerequisites :  
# Final State : Same as initial
# $variable : None
# $$variable : None
# Run with full access privileges: No
#
# Notes
#
==============

 

We hebben een script template met al die info klaar.

Een nieuw script is dus een copy van de template, verander de naam, vul de meta content in en maak je script.

Elke mogelijke verandering wordt gedocumenteerd.

 

Wij houden op die manier de history bij, de versie, waar het script vanaf hangt

waar het aangroepen wordt, knop, ander script en de layout van waar, of het een trigger is of een trigger gebruikt wordt,

de gebruikte variabelen, hoe het script loopt (full access of niet)

 

Iedere verandering komt na versie 1.0 en wordt gedocumenteerd met wat, door wie,wanneer, hoe en waarom.

 

Scheelt heel wat puzzle achtig opzoekwerk.

aangepast door Gast
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...