Ga naar inhoud
  • 0

wiskunde vraagstuk


andries

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is het één bestand of zijn het verschillende databases en RC folders?

 

Bij 1 bestand is het wel logisch dat het steeds langer en langer duurt. Maar hoe lang is dat dan. Ik heb een FMP server met 1,3GByte verdeeld over 1200 files, (incl. PDF's en de bijbehorende mappen!). De backup doet ie in 2 seconden, maar ja dan slaat ie 90% over.

Link naar reactie
  • 0

De duur van de back up is puur een hardware kwestie. Hoe sneller de hd, hoe sneller de bu. FMS 12 is zeer efficient ein bu's: als er niets in een bestand is veranderd verwijst de bu naar een oudere bu. Misschien kun je dat ene grote bestand splitsen in een bestand waar veel in wijzigt en een waar weinig in wijzigt.

Hardware: van en naar een SSD en dan daarna door het OS naar een harde schijf, bijvoorbeeld.

 

Beetje meer lezen, beetje meer nadenken, beetje minder klagen.

Link naar reactie
  • 0

mja... hier duurt het nu 20 minuten voor een backup te nemen... en is dus echt niet normaal :)

 

aan de hardware denk ik niet dat het ligt, volledig SSD, geinstalleerd door British Telecom, dus ik ga daar vanuit dat dat wel in orde moet zijn.

 

maar de server draait in een citrix omgeving, en ik vrees dat er een conflict is met het delen van de resources ergens. Ze hebben recentelijk sharepoint er bij geinstalleerd en zal het daar ergens moeten gaan zoeken.

Link naar reactie
  • 0

de sharepoint draait wel op een aparte virtuele machine.

 

de configuratie is als volgt: 2 fysieke machines met 10 virtuele servers op:

 

- fileserver

- sharepoint

- webserver

- FileMaker Server

- application Server

- 5 Citrix Farms

 

wat ik denk is dat er in de opzetting van die virtuele machines een fout is geslopen zodat er een conflict is met de resources. We hebben nu de RAM verhoogt naar 12 Giga voor de server, en de diskspace verhoogt tot 150GB.

 

De backup draait nu normaal, we zien wel wat het verder geeft.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...