Ga naar inhoud
  • 0

Converteren van FM 12 naar FM 11


jdeschrijver

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan proberen de diverse elementen te kopiëren en te plakken door FM11 en FM12 (advanced) naast elkaar open te zetten of via "Clip Manager 4.1/Express" van myfmButler, maar dat zal lang niet met alle elementen gaan vrees ik. Tabellen en velddefinities zal tot op zekere hoogte nog wel lukken, maar tableoccurrences kan je niet kopiëren en plakken en dus ook de relaties niet. Van layouts ben ik ook niet overtuigd dat altijd alles goed meekomt van 12 naar 11. Scriptjes en custom functions kan je ook overplakken, maar alleen als je functies hebt gebruikt die al in FM11 bestaan.

 

Ik denk echter dat gewoon opnieuw bouwen de beste optie is

Link naar reactie
  • 0
Je kan proberen de diverse elementen te kopiëren en te plakken door FM11 en FM12 (advanced) naast elkaar open te zetten of via "Clip Manager 4.1/Express" van myfmButler, maar dat zal lang niet met alle elementen gaan vrees ik. Tabellen en velddefinities zal tot op zekere hoogte nog wel lukken, maar tableoccurrences kan je niet kopiëren en plakken en dus ook de relaties niet. Van layouts ben ik ook niet overtuigd dat altijd alles goed meekomt van 12 naar 11. Scriptjes en custom functions kan je ook overplakken, maar alleen als je functies hebt gebruikt die al in FM11 bestaan.

 

Ik denk echter dat gewoon opnieuw bouwen de beste optie is

 

Onder Windows is het onmogelijk om scriptregels via kopieren en plakken van 11 naar 12 over te zetten, idem in omgekeerde volgorde.

 

Oftewel, schermen naast elkaar om snel te zien hoe het script werkt en gewoon opnieuw opbouwen. Dat is de enige methode, zoals ik dat ervaar.

Link naar reactie
  • 0

De scriptstappen zul je waarschijnlijk opnieuw moeten aanmaken, maar als je heel veel velden hebt, kun je die wel reproduceren door vanuit FMP12 een export van een tabel te maken in excel formaat.

De veldnamen komen in de eerste regel, en in de 2e regel en verder de data.

 

Die excel file kun je in FMP11 gebruiken om een nieuwe tabel te maken, waarbij veel veldnamen en datatypen in één keer goed komen te staan als je de juiste importopties aanklikt.

 

Met name als je hele reeksen velden hebt met allemaal teksten en getalletjes, kan het je een hoop werk schelen.

Link naar reactie
  • 0

Onder Windows is het onmogelijk om scriptregels via kopieren en plakken van 11 naar 12 over te zetten, idem in omgekeerde volgorde.

 

Oftewel, schermen naast elkaar om snel te zien hoe het script werkt en gewoon opnieuw opbouwen. Dat is de enige methode, zoals ik dat ervaar.

Je bent zo stellig dat je zelfs mij aan het twijfelen krijgt, dus ik ben het even gaan testen ....... Ik zit hier met FMPA11 en FMPA12 naast elkaar tegelijk open op dezelfde Windows7 PC en kan probleemloos scripts en scriptregels over en weer kopiëren. Enkel features die wel in 12 bestaan en niet in 11 worden niet van 12 naar 11 gekopiëerd. Tabellen kunnen worden gekopiëerd, alsmede velddefinities en custom-functions.

 

Layoutobjecten worden als pictures tussen de beide FM-versies gekopiëerd en geplakt ... een veld verliest dus al zijn eigenschappen, (maar een plaatje van de layoutinhoud kan wel eens handig zijn als je een klein scherm hebt of weinig geheugen oid)

 

Het enige dat echt helemaal niet kan worden gekopiëerd zijn tableoccurrences, valuelists, custom-menu's, security-items, layouts en layoutonderdelen. Je kan evenmin onderdelen van 12 naar 11 importeren en vice-versa. Maar een deel wat niet tussen de beide versies kan, kan ook al niet binnen de eigen versies ;-)

 

Ik weet niet welke windowsversie jij gebruikt en ook niet welke FM-versie, maar wellicht dat het daar aan ligt, dat wat mij wel lukt, wat jou niet lukt.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het even over scripts:

Windows 7 en bij het plakken krijg ik over en weer dat sommige commando's haar berekeningen verliezen, de verwijzingen naar velden losgelaten zijn en soms ook (moet nog even uitzoeken welke precies) dat commando's omslaan in witte regels.

 

Binnenkort even een printscreentje plaatsen, dan zie je wat ik bedoel.

Link naar reactie
  • 0
Enkel features die wel in 12 bestaan en niet in 11 worden niet van 12 naar 11 gekopiëerd

Het is heel goed mogelijk dat door het verschil in features onderdelen niet goed overkomen, maar dan worden de formules in de scriptstappen met: /* */ uitgeschakeld. Ik heb in FM11 wel eens binnen een beschadigd bestand gehad dat in berekeningen in scripstappen die werden overgeplakt de inhoud helemaal verdween, maar zoals gezegd, dat bestand bleek beschadigd te zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...