Ga naar inhoud
  • 0

Page Break


Donamd

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is een leuke techniek maar niet bruikbaar waarvoor ik het wil toepassen.

 

Ik verklaar mij nader :

 

Ik wil er voor zorgen dat de gebruiker er kan voor opteren om een bepaalde records samen te laten horen. Hierbij een voorbeeldje van een afdruk :

 

80.10 Binnenschilderwerken op pleisterwerk

80.11 Op muren

Bewerkingen :

- plamuren, schuren en ontstoffen

- fixeren van de ondergrond

- leveren en aanbrengen van 2 lagen acrylaatdispersieverf

Prijs per m² : xx,xx €

 

80.20 Binnenschilderwerken op hout

 

Hier ziet U de afdruk van 3 records, nl 80.10, 80.11 en 80.12. De tekst "Binnenschilderwerken op pleisterwerk" is een veld 'artikelnaam'. De tekst "Bewerkingen : ...." zit in een tekstveld 'bewerkingen'. Verder is er nog een veld 'eenheidsprijs' en 'eenheid'.

 

In geval de record als titel geldt wordt er bij bewerkingen, eenheidsprijs en eenheid niets ingevuld en bij de schermafdruk worden deze lege velden verschoven.

 

Nu gebeurt het soms dat indien 80.11 niet meer op de vorige pagina kan, dat hiervoor een nieuwe pagina wordt gestart, terwijl de titel 80.10 hierbij best ook op de volgende pagina zou staan.

 

Daarom dacht ik gebruik te maken van een commande zoals page break, dat ik via een script kan inwerken waardoor de gebruiker een page break zelf kan forceren. In dit geval zou een page break kunnen ingevoerd worden net voor 80.10 om de volgende records op een pagina samen te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb iets dergelijks opgelost door gebruik te maken van "breekpunten" in de code.

 

Oftewel, je laat de gebruiker zelf instellen op welke codelengte er een nieuwe pagina gestart moet worden.

In dit geval is dat op 2 posities, zodat bij overgang van hoofdstuk 79 naar 80 je een bladovergang wilt creeren.

 

Je zal dan de sortering en subtotalen op jouw rapport moeten aanpassen.

Het houd wel in dat je strak moet coderen en er hoofdstukken zullen ontstaan met heel weinig regels, die vervolgens wel een bladzijde extra gaan kosten.

Overzichtelijk is het wel, je ziet precies wat binnen 1 hoofdstuk valt.

 

Het is een iets andere oplossing dan dat je vraagt, maar mogelijk heb je er wat aan.

Link naar reactie
  • 0

Als je controle wil in een lijst met af te drukken records, dan bestaat er al een manier op page breaks te forceren, nl. subsummary gedeelte met de optie om een page break in te voegen! Je hebt dan bv. een veld 'pagina' nodig dat je met een zelfde waarde instelt voor de records die je op 1 pagina wil, en een andere waarde voor records op de volgende pagina , en zo verder. Vervolgende sorteer je op je pagina veld, je subsummary gedeelte is ook ingesteld als gesorteerd op je paginaveld, et voila...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...