Jump to content
  • 0

Wachtwoord beveiliging

EricJ

Question

Forum,

Ik begrijp dat je tijdens het opstarten van een dBase met privileges zaken kunt afgrendelen met wachtwoorden.

Wat ik eigenlijk (extra) wil is een button op een lay-out die toegang geeft tot een andere lay-out die pas toegang geeft nadat er een wachtwoord is ingevuld.

Zijn hier kant en klare scripts voor?

EricJ

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Lijkt me op het eerste zicht redelijk simpel

De knop roept een script op waarin een dialoogbox verschijnt met daarin een invoerveld waarin je het wachtwoord moet ingeven. Indien dit overeenkomt met het correcte wachtwoord (wat je ergens in een globaal veld kan zetten, of in het script zelf zet, maar dat zou ik niet doen) kan je naar die layout anders verschijnt er een dialoogbox met "foutief wachtwoord" en dan blijf je op je huidige layout.

Zorg er natuurlijk voor dat die layout niet zichtbaar is in de layoutlijst en zorg dat de gebruikers geen admin rechten hebben (maak een "alleen gegevensinvoer"-account aan). Anders gaan ze gewoon naar "layout" weergave en zijn ze zo in die andere layout.

• 0

Allen,

Wat ik wil presenteren is een layout waarin summier velden gemuteerd kunnen worden.

Alle andere velden alleen leesbaar en dus op slot.

Alleen aangewezen personen mogen muteren. Om niet direct opnieuw te hoeven inloggen (layout staat openbaar open) had ik verzonnen dat er een knop moet komen die toegang geeft tot een een duplicaat layout waarop wel alle velden open staan. Toegang door een wachtwoord.

Ik heb al wat lopen stoeien maar kom hier niet uit. Wie heeft er een beter idee of wil een voorzet geven?

Grt,

Eric

• 0

Ik begrijp natuurlijk dat als je inlogt met wachtwoord x je daardoor van alles kunt afschermen.

waar het me om gaat is het volgende:

De layout staat publiekelijk open, ingelogt met wachtwoord x met de nodige restricties.

Ik wil graag op een button willen klikken (vraagt om wachtwoord) waarmee ik tijdelijk naar een "open" layout ga waar ik kan muteren.

Dit zonder opnieuw te hoeven en moeten inloggen met een ander wachtwoord y.

EricJ