Ga naar inhoud
  • 0

herhalend veld waarden wissen


marcelboot

Vraag

Ik zoek naar een script om alle waarden (max 7) van een aantal herhalende velden te wissen. (Ik kom er met een portal niet uit, dus maar teruggevallen op herhalende velden.)

Na dupliceren van een record moeten de waarden van de herhalende velden weg dus hoe doe ik dat in 1 keer?

 

Set Field (veld,""), Set Field (veld-2,"") enz. is een optie, maar is er iets snellers te verzinnen??

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Die van Felix is ook wel slim.

Ik heb het anders opgelost. Nieuw record en een aantal globals gemaaakt die met Set Field worden ingevuld en in het nieuwe record worden gebruikt om de duplicaten te verkrijgen.

Va de andere weg dus toch een acceptabele oplossing.

Dank voor de suggesties.

 

Als je meestal een duplicaat maakt ipv een lege record zou je het ook nog in de opties van de velddefinitie kunnen regelen...

Link naar reactie
  • 0
Je kunt ook anders dupliceren: Exporteer het record met alle velden, importeer het dan zonder dat je die herhalende velden importeert.

 

Het is wel jammer dat dat altijd met een tussenbestand moet.

Je kunt niet een tabel in zichzelf importeren, voor zover ik weet.

 

Wat wel vreemd is, want FM houdt wel de 'Found set' vast.

 

En natuurlijk zou een 'Paste records' wel zo handig zijn...

Link naar reactie
  • 0

Als je al repeating fields gebruikt voor data, er zijn goede redenen om dit niet te doen, is dit m.i. de meest compacte methode om repeating values te wissen

 

$fieldname is de naam van het veld dat je wilt wissen, die geef je dus mee als parameter (liefst met de getfieldname() functie ), en je kunt het dan gebruiken voor willekeurig welk repeating field ongeacht het aantal repetities dat gedefinieerd is.

 

Set Variable [$fieldname; Value:Get(ScriptParameter)]

Loop

Exit Loop If [Let($i=$i+1; $error =111 )]

Set Field By Name [$fieldname & "[" & $i & "]"; ""]

Set Variable [$error; Value:Get(LastError)]

End Loop

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik gebruik ook nooit repeating fields om gegevens op te slaan.

 

Maar wel om gegevens te displayen en als 'tussentijdse opslag'.

Ik vraag me af wat FMI eigenlijk met repeating fields wil op de langere termijn, want het is wel het enige dat in de buurt van een 'array' komt. Repeating Fields stammen al uit de tijd van FileMaker 2 en ik zou eigenlijk best willen dat ze de functionaliteit zouden uitbreiden. Bijvoorbeeld 2-dimensionaal: rijen en kolommen, met een paar handige functies om de 'cellen' te vullen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...