Ga naar inhoud
  • 0

Waarden tellen in Invoerlijst


Harryschot

Vraag

Hallo,

 

Wie kan mij helpen met het volgende probleem!?

 

Ik heb verschillende invoerlijsten met 2 - 20 keuzemogelijkheden die ik benader via een checkbox. Nu zou ik graag een telling willen doen op het aantal ingevulde keuzemogelijkheden, dus hoeveel checkboxen er zijn ingevuld.

 

Ter verduidelijking:

 

Veld A : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (checkbox) = 3

 

Waarbij de vetgedrukte 1, 3 en 6 zijn aangevinkt.

 

Alvast bedankt voor de moeite...

 

Groet, Harry

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Ruben,

 

Bedankt voor de snelle reactie....

 

De door jou geboden oplossing werkt inderdaad als ik gebruik zou maken van een invoervak. Ik wil echter gebruik maken van checkboxes op basis van een invoerlijst en die vervolgens tellen. En dan blijkt deze berekening niet te werken...?

 

Groet, Harry

Link naar reactie
  • 0

Klopt inderdaad, had het verkeerd begrepen. Bedankt voor het voorbeeld!

 

Maar nu kom ik vervolgens op het volgende 'probleem'. Ik zou nu graag willen weten hoe vaak er is gekozen voor bv Keuze A (in het voorbeeld) en hoe vaak voor Keuze B, etc. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik kom er niet uit.

 

Alvast bedankt voor de snelle reacties..

Link naar reactie
  • 0

Harry,

Maak een extra tabel. In die tabel maak je een veld "keuze". Vul die tabel met records, elke keer vul je in het "keuze" veld een optie van je checkbox lijst in.

Link nu deze tabel occurrence aan je werktabel, waar je als relatievoorschrift:

 

keuze = veld A

 

gebruikt.

 

elk record in de extra tabel heeft nu een aantal gerelateerde records, die je telt met een extra calculatieveld

 

count ( relatie::pk )

Link naar reactie
  • 0

Beste Felix (en anderen),

 

Het vraagstuk is nog niet afgelopen :)

Ik neem het voorbeeld van Felix waarbij ik mij het volgende afvraag:

 

Is het mogelijk om een rapport te maken met een overzicht van alle gemaakte keuzes en de daarbij behorende telling?

 

VB: keuze1 = 4

keuze2 = 2

keuze3 = 6

enz = 1

 

In het voorbeeld van Felix kan ik uiteraard de telling zien, maar niet een totaaloverzicht..

 

Alvast bedankt voor de tijd en moeite,

 

Harry

Link naar reactie
  • 0

Oke ben ik weer....

 

Ik heb het voorbeeld van Felix helemaal uitgewerkt in mijn database en toegepast op diverse tabellen. Het resultaat is geweldig!

Maar nu dient zich een volgend probleem aan...

 

Ik neem het voorbeeld van Felix als uitgangspunt. Stel dat ik in tabel 'harry' een veld 'unit' heb met keuzemogelijkheden: unit 1, unit 2 en unit 3 en ik wil niet alleen het resultaat weten uit de oplossing in het voorbeeld, maar ook graag gefilterd per unit. Met andere woorden: niet alleen de telling per gemaakte keuze, maar ook apart weergegeven per unit. Dus als keuze 1 zes keer is gemaakt, hoe vaak is deze dan gemaakt in unit 1, 2 en/of 3? Is dat mogelijk en hoe?

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...