Harryschot Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Hallo, Wie kan mij helpen met het volgende probleem!? Ik heb verschillende invoerlijsten met 2 - 20 keuzemogelijkheden die ik benader via een checkbox. Nu zou ik graag een telling willen doen op het aantal ingevulde keuzemogelijkheden, dus hoeveel checkboxen er zijn ingevuld. Ter verduidelijking: Veld A : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (checkbox) = 3 Waarbij de vetgedrukte 1, 3 en 6 zijn aangevinkt. Alvast bedankt voor de moeite... Groet, Harry Quote Link to comment
0 Infomatics Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 countvalues(veld A) Groet, Ruben Quote Link to comment
0 Harryschot Posted April 1, 2014 Author Share Posted April 1, 2014 Hallo Ruben, Bedankt voor de snelle reactie.... De door jou geboden oplossing werkt inderdaad als ik gebruik zou maken van een invoervak. Ik wil echter gebruik maken van checkboxes op basis van een invoerlijst en die vervolgens tellen. En dan blijkt deze berekening niet te werken...? Groet, Harry Quote Link to comment
0 Felix Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 Harryschot Posted April 1, 2014 Author Share Posted April 1, 2014 Klopt inderdaad, had het verkeerd begrepen. Bedankt voor het voorbeeld! Maar nu kom ik vervolgens op het volgende 'probleem'. Ik zou nu graag willen weten hoe vaak er is gekozen voor bv Keuze A (in het voorbeeld) en hoe vaak voor Keuze B, etc. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik kom er niet uit. Alvast bedankt voor de snelle reacties.. Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Harry, Maak een extra tabel. In die tabel maak je een veld "keuze". Vul die tabel met records, elke keer vul je in het "keuze" veld een optie van je checkbox lijst in. Link nu deze tabel occurrence aan je werktabel, waar je als relatievoorschrift: keuze = veld A gebruikt. elk record in de extra tabel heeft nu een aantal gerelateerde records, die je telt met een extra calculatieveld count ( relatie::pk ) Quote Link to comment
0 Felix Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Kijk eens, een voorbeeldje en alles. Hier moet je echt mee verder kunnen. Bedankt Felix. Quote Link to comment
0 Harryschot Posted April 9, 2014 Author Share Posted April 9, 2014 (edited) Super bedankt allemaal, en Felix! Hier kan ik mee uit de voeten! Edited April 10, 2014 by Guest Quote Link to comment
0 Harryschot Posted April 10, 2014 Author Share Posted April 10, 2014 Beste Felix (en anderen), Het vraagstuk is nog niet afgelopen Ik neem het voorbeeld van Felix waarbij ik mij het volgende afvraag: Is het mogelijk om een rapport te maken met een overzicht van alle gemaakte keuzes en de daarbij behorende telling? VB: keuze1 = 4 keuze2 = 2 keuze3 = 6 enz = 1 In het voorbeeld van Felix kan ik uiteraard de telling zien, maar niet een totaaloverzicht.. Alvast bedankt voor de tijd en moeite, Harry Quote Link to comment
0 Felix Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 Harryschot Posted April 10, 2014 Author Share Posted April 10, 2014 De tweede oplossing, lijkt qua rapportage de meest nette manier te zijn wat betreft de rapportage. Maar ga beide opties uitproberen. "Waarom lijkt de oplossing vaak zo simpel.....??" Bedankt Felix! Quote Link to comment
0 Harryschot Posted April 18, 2014 Author Share Posted April 18, 2014 Oke ben ik weer.... Ik heb het voorbeeld van Felix helemaal uitgewerkt in mijn database en toegepast op diverse tabellen. Het resultaat is geweldig! Maar nu dient zich een volgend probleem aan... Ik neem het voorbeeld van Felix als uitgangspunt. Stel dat ik in tabel 'harry' een veld 'unit' heb met keuzemogelijkheden: unit 1, unit 2 en unit 3 en ik wil niet alleen het resultaat weten uit de oplossing in het voorbeeld, maar ook graag gefilterd per unit. Met andere woorden: niet alleen de telling per gemaakte keuze, maar ook apart weergegeven per unit. Dus als keuze 1 zes keer is gemaakt, hoe vaak is deze dan gemaakt in unit 1, 2 en/of 3? Is dat mogelijk en hoe? Alvast bedankt voor de hulp! Quote Link to comment
Question
Harryschot
Hallo,
Wie kan mij helpen met het volgende probleem!?
Ik heb verschillende invoerlijsten met 2 - 20 keuzemogelijkheden die ik benader via een checkbox. Nu zou ik graag een telling willen doen op het aantal ingevulde keuzemogelijkheden, dus hoeveel checkboxen er zijn ingevuld.
Ter verduidelijking:
Veld A : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (checkbox) = 3
Waarbij de vetgedrukte 1, 3 en 6 zijn aangevinkt.
Alvast bedankt voor de moeite...
Groet, Harry
12 answers to this question
Recommended Posts