Ga naar inhoud
  • 0

Samenvoegen veldinhoud gevonden reeks


martindes

Vraag

Is het mogelijk om een tekst veld van een gevonden zoekreeks samen te voegen in één record?

 

Bijvoorbeeld

 

Je hebt een record met een tekst 1

Het tweede record met een tekst 2

 

En in een samenvoegend deze in één record dat tekst 1 en tekst 2 bevat?

 

Ik denk dat dit in een andere tabel gezet moet worden omdat ik uiteraard de records met de teksten schoon wil houden.

 

Ik zou dan een tweede tabel willen hebben waar de teksten van de gevonden zoekreeks in één record staan.

 

Dat scheelt mij nl veel copy en paste werk als ik de teksten naar Word moet kopiëren.

 

Bijvoorbaat dank voor suggesties.

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet of je een "Custom Function" of "Eigen functie" zou kunnen aanmaken, want daar heb je FM Advanced voor nodig. Als dat hebt, dan zou je de volgende recursieve functie kunnen gebruiken:

// ListFoundSet ( i ; Field ; Result )

// i = recordnummer vanaf welke de data moet worden verzameld 
// Field = De naam van het veld dat je wilt verzamelen
// Result = De starttekst die aan het begin van je verzameling komt (wordt ook door de functie gebruikt om iedere keer het resultaat in op te slaan)

Let([
f = GetFieldName ( Field ) ; 
x = GetNthRecord ( Evaluate ( f ) ; i ) ; 
i = i + 1 ; 
c = Get ( FoundCount ) ; 
v = Result & If ( Result ≠ "" and x ≠ "" ; ¶ ) & x ] ; 
If( i > c ; v ; ListFoundSet ( i ; Field ; v ) ) )

De functie zou je dan kunnen invullen als:

ListFoundSet ( 1 ; Tabel::Veld ; "" )

Bij een gevonden set van 500 krijg je het resultaat in minder dan een seconde terug en to circa 1500 records gaat het verzamelen nog steeds zeer snel, daarboven neemt de snelheid rap af. Het maximum aantal records 49999 records, daarboven is het resultaat één enkel vraagteken (een beperking van FM)

Link naar reactie
  • 0

@menno

 

Daar kom ik niet helemaal uit.

 

Het gaat om dit bestand. Ik heb daar twee records in staan met teksten die ik in één Word doc moet aanleveren.

 

Ik heb een samenvoegveld gemaakt waar ik het artikel, de metadescription en de title tag heb samengevoegd in één veld "tekst samenvoeg" (te zien in de tweede tab)

 

En nu copy ik paste die tekst één voor één naar een Word bestand. Dat kost tijd en er kunne fouten mee gemaakt worden want soms zijn het er nogal wat. (15 stuks of meer)

 

Hiervoor zou ik graag één veld willen hebben waar de twee teksten van de twee records uit het veld "tekst samenvoeg" worden gecombineerd in één veld in één record.

seo-teksten Kopie Kopie.fmp12.zip

Link naar reactie
  • 0

Op zich is dit slechts een methode en dat kan voor jou voldoende zijn, maar doordat je moet zoeken en dan selecteren blijft het handwerk... Ik zou het zelf op een andere manier oplossen:

Ik zou nog een tabel toevoegen met een groepscode oid en op elk record met tekst de groepscode neerzetten en eventueel iets met een volgordenummer zodat je de teksten op de juiste volgorde kan zetten. Vervolgens zou ik dan die groepscoderecords linken met de tekstrecords (of geen extra tabel en dan een selflink) en over die link simpelweg met de berekening:

List( Tekstrecord::Tekstveld )

De concatenatie van de teksten per groepscode ophalen, dan is de Custom Function helemaal niet nodig .... wat ik maar wil zeggen is eigenlijk: er zijn meerdere wegen naar Rome en wat jij het handigste vindt, kan je gewoon doen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...