Ga naar inhoud
  • 0

.


Felix

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hey Felix,

 

ik installeer regelmatig op windows server en herken jou problemen wel, maar heb ze eigenlijk nauwelijks. Er zijn echter wel een paar kleinigheden die daarbij helpen:

Windows server 2008 is er in 2 varianten: Standaard en R2 (daarbinnen zijn er nog weer een paar, maar ik heb het even over de basis). De standaard heeft grofweg Windows Vista als hart en de R2 windows 7. Beide zijn eigenlijk 2 totaal verschillende operating systemen. De standard-versie kanje slechts gebruiken t/m FMS11 en heeft problemen met rechten, dus eigenlijk is het het beste om R2 te gebruiken. Waar het vaak mis gaat is met de firewall, die kan je het beste zelf handmatig instellen (sommigen zetten hem zelfs uit, maar dat vind ik niet erg verstandig), want je verwacht dat de installatie van FMS dat voor je oplost, maar helaas is dat niet zo. Als je zelf de instellingen doet gaat het meestal wel prima. Een ander punt waar je op moet letten, voordat je installeert, is dat je klok correct staat ingesteld tov de rest van het domein waar je in zit (zo bleek vandaag weer eens bij een collega van mij). Als de klok (van de server die aangemeld is in een domein) meer dan 5 minuten verschil heeft met de domeinserver, dan wordt er tijdens de isntallatie een verkeerde server.pem gegenereerd en het gevolg is dat je dan wél de server ziet, maar geen bestanden en je kan ze ook niet direct openen! De oplossing is een goed werkend server.pem bestand op de juiste plek in de root van de FMS map te plaatsen (dat kan elke werkende server.pem van een willekeurige FMS-versie van 9 zijn, dus waarom dat fout gaat is mij een raadsel), daarna werkt het.

 

De java-versies ... tja, daar heb je dezelfde problemen als op macos. Op windows kan je dan nog tenminste alle eraf tiefen en de javaversie die bij FMS is geleverd installeren (en als je weet hoe: vastzetten)

 

Kortom het zijn wel een paar weetjes en een paar do's en don'ts, maar dan loopt het eigenlijk best. Over de stabiliteit van de FMS op windows kan ik ook niet klagen, de problemen die ik heb gehad bleken altijd andere oorzaken te hebben.

 

groet, Menno

Link naar reactie
  • 0

Collega is op vakantie (had ik ff vergeten) dus heb ik niet veel info voor je. Ik ben nu fii mijn eigen FMS13 omgeving aan het testen om precies te kijken wat er gebeurt bij het (dé)activeren van PHP in FMS. Nu blijkt daar dat ik hetzelfde probleem heb, dus dat ga ik uitzoeken.

Link naar reactie
  • 0

De installatie zelf heb ik over het algemeen niet over te klagen.

De stabiliteit laat helaas te wensen over.

Ik heb nu al twee (Windows) servers met onwillige Admin Consoles.

Bij de ene kan ik een database aanwijzen maar die laat niets toe omdat ik zogenaamd onvoldoende privileges heb (full access) is blijkbaar niet voldoende... :o(

De ander krijg ik geen buttons te zien om schedules te maken.

Dus om nu te zeggen dat ik zo blij ben met de nieuwe admin console... niet echt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...