Jump to content
  • 0

5 verbindingen

richie

Question

Posted

Ik heb begrepen dat bij Filemaker 13 5 gelijktijdige verbindingen om in hetzelfde bestand te werken mogelijk zijn (in tegenstelling tot eerdere versies, waarbij dat er 9 waren). Nu wil ik op 7 verschillende computers in een netwerk Filemaker Pro zetten, die in 2 verschillende applicaties werken. Zal dit lukken zonder Filemaker Server. Voorbeeld: ik heb een applicatie genaamd: boekenverzameling en een applicatie postzegelverzameling. Computer 1, 2 ,3 en 4 werken tegelijkertijd in de boekenverzameling en computer 5, 6 en 7 in postzegelverzameling. Na een half uur sluit computer 1 zijn applicatie om vervolgens de applicatie postzegelverzameling te openen. Computer 2 doet hetzelfde. Op dat moment zijn er 5 computers in de applicatie postzegelverzameling.

Gaat dit werken op deze manier, als ik maar zorg dat er nooit meer dan 5 gebruikers tegelijkertijd in dezelfde applicatie bezig zijn?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Een server is ook om andere reden wel handiger denk ik, maar als je per sé met gewone FileMaker Pro clients wil blijven werken, zul je de beide databases moeten verdelen over 2 hosts: elke host runt één database, elk met maximaal 5 gelijktijdige clients. En die host heeft 'zijn' bestand dus altijd open. En staat dus altijd aan.

Of dat een werkbare situatie oplevert...