Ga naar inhoud
  • 0

Ga naar identieke record op andere layout


idmix.be

Vraag

Ik heb de gewoonte om met "administrator-layouts" te werken. Deze layouts hebben TO's die in principe met geen enkele andere TO gerelateerd zijn.

Op deze layouts zijn alle velden zichtbaar in table-view.

 

Nu heb ik de volgende vraag.

 

Is er een een eenvoudige manier om vanuit dit soort ongerelateerde layout vanaf een bepaald record te navigeren naar een andere layout en daar uit te komen op identiek hetzelfde record (maar dan in de nieuwe layout) ?

 

GTRR is niet de manier veronderstel ik, aangezien de layouts met hun bijhorende TO's niet gerelateerd zijn.

 

Ik kan geen zoekopdracht op de nieuwe layout doen, (denk ik), omdat het veld waarop ik zou kunnen zoeken, een ID bijvoorbeeld) niet zichtbaar is op de nieuwe layout.

 

Alvast bedankt voor jullie input.

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je zou ook met een soort Switchpoint kunnen werken, uiteraard met behulp van een (simpel) script:

 

- je hebt een layout 'menu' die met behulp van een relatie tussen een global veld (g_id) gekoppeld is met de doeltabel, stel je noemt die TOC 'switch'

- als je in een layout naar een andere layout wilt met het identieke record, in het voorbeeld 'layoutB', run je een script dat het volgende doet:

 

set field ( menu::g_id ; )

go to layout ( menu )

go to related record ( switch ; 'layoutB' )

 

en wat je verder nog aan scherminstellingen wilt doen.

 

Dit heet 'context switching', en je zou het zelfs zonder de extra tabel 'menu' kunnen doen, met een interne relatie op g_id = id.

 

De global g_id bevat dus altijd het id van het 'identieke', d.w.z. het actieve record. Je kunt dit ook gebruiken om van de ene record terug te switchen naar de vorige.

Link naar reactie
  • 0
Je gebruikt toch een script? Dan kan je ook op niet zichtbare velden zoeken, dus ook op de ID.

 

Hey Menno en Hans Erik, bedankt voor het meedenken.

 

Ik deed het altijd als volgt

 

Go to layout

show all records

enter find mode

set field

perform find/replace (no dialog)

enter browse mode

 

Maar als ik het goed begrijp kan ik met Perform find script step dt alles in 1 keer doen ?

Want anders zou ik niet weten hoe te zoeken op velden die niet aanwezig zijn op je layout.

 

Als Menno dat nog even kan bevestigen kan ik weer verder.

 

Het context switchen is zeker ook een optie die ik meeneem naar de toekomst, maar ik hoopte een oplossing te hebben zonder extra TO/tabel.

 

Merci !

Link naar reactie
  • 0

Het context switchen is zeker ook een optie die ik meeneem naar de toekomst, maar ik hoopte een oplossing te hebben zonder extra TO/tabel.

 

Dat had ook wel begrepen uit de post. Toch vraag ik me in zo'n geval af: is er een bepaalde reden waarom je juist voor een oplossing zonder TO's kiest?

 

Want de meeste Filemaker toepassingen bevatten sowieso al een soort menu-tabel die dan dienst doet als een uitgangspunt voor allerlei modules, voor instellingen e.d.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...