SuperWimmie Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Dag allemaal, Ik zit mij helemaal een ongeluk te zoeken... Ik begreep dat er een nieuwe functie was waarmee je vanuit een Mother tabel alle waarden (van een veld) uit de Child tabel kan ophalen. Zonder poespas, gewoon een commando. Maar hoe ik ook zoek, niet te vinden. Wie weet er meer van? Alvast dank! Quote Link to comment
0 menno Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Je kan met list( relatienaam::veldnaam ) alle waarden ophalen van records die voldoen aan de definitie van de relatie. De relatie kan karthesisch zijn en dan krijg je alle waarden van dat veld van alle records. Een alternatief kan je met ExecuteSQL() maken. Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted October 27, 2014 Author Share Posted October 27, 2014 Ah, klinkt logisch allemaal. Dank voor de reactie, Menno! Quote Link to comment
0 hans erik Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 Dit is overigens een punt waar executeSQL() echt handig is: SELECT DISTINCT veldnaam FROM tabel levert je in één klap alle unieke waarden van veldnaam in tabel op; dat is iets waarvoor je je in FileMaker een slag in de rondte moet programmeren of ontwerpen. Quote Link to comment
Question
SuperWimmie
Dag allemaal,
Ik zit mij helemaal een ongeluk te zoeken...
Ik begreep dat er een nieuwe functie was waarmee je vanuit een Mother tabel alle waarden (van een veld) uit de Child tabel kan ophalen.
Zonder poespas, gewoon een commando.
Maar hoe ik ook zoek, niet te vinden.
Wie weet er meer van?
Alvast dank!
3 answers to this question
Recommended Posts