Ga naar inhoud
  • 0

FILEMAKER 13 loopt vast bij 2 records te importeren


FredMazak

Vraag

Mijn Filemaker 13 (MacbookPro - eind 2011- 2.8 GHZ INTZL CORE i7 en 8Gb 1333 MHZ DDR3 geheugen heeft het er lastig om via een importscript vb 2 records te importeren bij de aanwezige 700 records.

 

De MacBookPro gebruik ik hiervoor sinds 1 week, voordien gebruikte ik mijn Imac van 2008 - het duurde misschien iets langer? maar liep er doorheen zonder te stotteren ... met wel liefst 1500 imports

Omwille van mobiliteit ben ik overgeschakeld naar die MacBookPro

 

Misschien helpt het om van 8 naar 16 Gb geheugen te gaan? Heb inmiddels de cach naar het max van 512 verhoogt in FM 13 mede > gebruiken indien nodig < : instellingen.

 

Wie weet me raad te geven:

Ja het bureaublad is steeds netjes opgeruimd, er staan slechts 2 kleine files - & dient om te importeren... excell file

 

 

Dank bij voorbaat,

 

mvg

 

PDF

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Lukt het importeren alleen niet op je MBP of ook niet op de iMac? Maw weet je zker dat je MBP het probleem veroorzaakt en niet de inhoud van het bestand dat je wilt importeren? Gebruik je nog wel dezelfde versie filemaker? Was het voorheen bijv fm12? Fm12 kon xls importeren en exporteren ..... Fm13 kan dat niet meer, verder wordt sinds macos 10.8 rosetta niet meer ondersteund en kan je ook met Fm12 xls niet meer xls importeren en exporteren, alleen nog maar xlsx.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou om te beginnen eens een vers Excel bestand aanmaken, waarvan je zeker weet dat het schoon is.

 

Als dat geen problemen geeft bij importeren ligt het aan je Excel bestand.

 

Geeft dat ook problemen dan zou je misschien FMP moeten verwijderen en opnieuw installeren, misschien is een library file corrupt.

 

Toch een kwestie van systematisch alle mogelijke oorzaken wegstrepen.

 

HE

Link naar reactie
  • 0
kan zowel de 2 versie importeren xlx en xlsx
Je hebt gelijk, ik zit nu aan mijn mac en xls wordt inderdaad geïmporteerd, alleen exporteren kan niet.

 

heb de overstap van FM11 > FM13 gedaan en op de imac kan niet OSX 10.6.8 .... 2008 machine
Maar kan je nu dat bewuste xls-bestand nog wél importeren op die oude iMac of niet? Of heb je die iMac niet meer voorhanden?
Link naar reactie
  • 0

Aan het excel file zal het niet schelen ..

 

Ik heb een website en daarin zit een "formdesk formulier" die door geïnteresseerde personen word ingevuld en alzo krijgen zij een gepersonaliseerde offerte .... http://www.tanklabo.be/contact.html (website is dringend aan renovatie toe - maar tijdsgebrek) welke ik wekelijks via een excel file of andere kan ex - en importeren naar FM > zit werkt zo al meer dan 5 jaar.

 

Vorige week heb ik de overstap naar FM 13 gemaakt en werkt alleen op mijn MBP.

Het importeren is enkele keren gelukt maar duurde vrij aardig lang en soms liep ie vast ... heb dan alles proper op gekuist > bureaublad, het cache geheugen van FM op max gezet 512 Mb - maar dezelfde fout /

Daar straks gezien heeft FM van het invulform de velden door mekaar gegooid > dus ik zal dit moeten uitvlooien zodat ieder veldje terug overeenkomt

Ik denk dat daar het probleem nr 1 zal zitten, hoe dit komt is me een raadsel.

 

Heb een heleboel back ups van FM13 maar die zitten allemaal met hetzelfde probleem; helaas kan FM11 niet terug gezet worden omdat ik ondertussen flink wat in de scripts heb aangepast > paden (dank u) en diens meer.

 

Dus ik zal eerst zien die velden terug overeen te zetten ....

Link naar reactie
  • 0

Het bestand zal ongetwijfeld goed zijn gebouwd als je dat al 5 jaar doet, maar de inhoud daarvan is nieuw, iedere keer weer en dat kan invloed hebben. Ik begrijp tussen de regels door dat je de oude iMac met fm11 niet meer voorhanden hebt om je excel-bestand te testen.

 

Je kan willekeurig dummy-filemaker-bestand nemen en daar met de menu-opdracht importeren eens testen of het importeren dan wél of juist ook niet lukt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...