Ga naar inhoud
  • 0

plakken onder Wndows 2008r2


Jos Hofman

Vraag

Bij een klant heb ik nogal wat functionaliteit waarbij de gebruiker vanuit Word of Outlook gegevens plakt. Voorbeeld: gebruiker kopieert een kolom in Outlook met productnummers en plakt deze vervolgens tijdens zoek in het product id veld. Met een scripttrigger wordt vervolgens per regel een zoekrecord aangemaakt. Allemaal geen probleem. Echter met Filemaker 12 is het geen probleem, met Filemaker 13 echter worden alle returns, tabs e.d. uit het clipboard gefilterd.

 

Vanuit Excel is het geen probleem, met Word en Outlook dus wel. Iemand een idee?

 

TIA

Link naar reactie

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welke versie van Ms-Office wordt er gebruikt? Ik heb het getest met 2013/365 en dat werkt op 2008R2 en op 8.1 zonder problemen. linefeed en alineafeed komen beide enkele returns in FM en ook de tabs komen als tabs over.

zit werkelijk op W2K8R2 te werken of via RDP en indien dat laatste, waarvanaf? WXP, W7, W8, MacOS. Wat zijn dan de lokale toetsenbord/taal instellingen etc etc.?

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

We are using windows 2008R2 with NL localisation and default EN as keyboard entry (this can be changed by the user to NL / EN / FR).

The client are FAT client running windows XP with RDP 7 (we have the problem also with RDP 6). some of the user connection on remote and the client can be MacOS / windows 8 and develop windows 10.

 

In Filemaker we have a script that paste without style, this script running in the same config but FM12 without any problem, in FM13 we get all as 1 string.

 

We have made some checks with WIN2008R2 + Office2010 and Office2013 the result is the same when we user FM12.

Link naar reactie
  • 0
Hallo

 

We are using windows 2008R2 with NL localisation and default EN as keyboard entry (this can be changed by the user to NL / EN / FR).

The client are FAT client running windows XP with RDP 7 (we have the problem also with RDP 6). some of the user connection on remote and the client can be MacOS / windows 8 and develop windows 10.

 

In Filemaker we have a script that paste without style, this script running in the same config but FM12 without any problem, in FM13 we get all as 1 string.

 

We have made some checks with WIN2008R2 + Office2010 and Office2013 the result is the same when we user FM12.

Hi Erez, bel me even, dan kunnen we overleggen. Jos heeft mijn nummer.

Link naar reactie
  • 0

Er blijkt dus echt een verschil te zitten hoe Filemaker 13 en Filemaker 12 'plakken' als er gekopieerd is uit bv Word of Outlook. De source is dan waarschijnlijk opgemaakt met HTML. Vraag blijft waarom fm12 en fm13 dit verschillend afhandelen. Ik het 'opgelost' door het clipboard middels een plugin op te vragen en dan te plakken ipv direct via Filemaker.

Link naar reactie
  • 0

Klopt dit wel? Nadat je de stijlen hebt verwijderd vervang je tempfield weer door iets anders, waarbij je het originele veld gebruikt.

 

De simpelste oplossing voor dit "probleem" is toch volgens mij om m.b.v. Custom Menus het menu-item "Plak" (Cmd/Ctrl-V) te vervangen door "Paste [without style]". Ik doe dit in al mijn databases. Eenmaal instellen, daarna nooit meer over nadenken.

Link naar reactie
  • 0
.....De simpelste oplossing voor dit "probleem" is toch volgens mij om m.b.v. Custom Menus het menu-item "Plak" (Cmd/Ctrl-V) te vervangen door "Paste [without style]". Ik doe dit in al mijn databases. Eenmaal instellen, daarna nooit meer over nadenken.

 

Eeehhmmm... Paste [without style], ik vind die niet terug als standaard FM menukeuze command.

Ik neem aan dat je hier een script achter hebt zitten?

Link naar reactie
  • 0

Het is zelf zo dat wanneer je op de mac alle standaard menu's overneemt en op windows dat menu gaat bewerken dat je krijgt te zien op de plek van de menukeuze: CM.png.a3ce0da4b9cab468a30c435bcc8c5c74.pngHet is overigens wél de énige optie waar dit mee gebeurt, dus ze zullen het inderdaad zijn vergeten.

Standaard kan je in Filemaker op Windows plakken zonder opmaak door de shift-toets ingedrukt te houden. Als je je eigen-menus maakt kan je daar rekening mee houden.

Link naar reactie
  • 0

Ik doe het zo. Ik selecteer het item Paste.

Based on existing command: Paste // zo blijft het menu-item zich goed gedragen

Item name: whatever // bijvoorbeeld Plak

Keyboard shortcut: Cmd-V

EN LET OP: Action: Paste [No style]

 

Menu-item Paste Without Style wordt dus niet gebruikt, wel de scriptstap.

 

(Sorry, screenshot uploaden wil niet)

Link naar reactie
  • 0
Interessant. In welke WIndows variant doe je dit?

Maakt dat wat uit? Ik bouw in Mac. Vervolgens werkt het in Windows.

Ik doe nog een poging tot bijlage bijvoegen.

Ja... bijlagequota bereikt. Wanneer wordt dat nu eens opgelost?

Beter dan in mijn eerdere post kan ik het niet beschrijven. Wellicht goed om te weten dat het gebeurt in het venster 'Edit Custom Menu'

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...