Ga naar inhoud
  • 0

database corrupt?


hans erik

Vraag

Ik kom een vreemd probleem tegen. Ik vraag de velden op van een tabel met ExecuteSQL:

 

SELECT FieldName FROM FileMaker_Fields WHERE TableName = 'xxx'

 

waarin xxx de naam van de (base-)table is.

 

Dat levert een keurige lijst op behalve bij 1 tabel, daar blijft het resultaat leeg (dus niet: ?), terwijl de tabelnaam absoluut klopt.

Voor alle zekerhied een Recovery gedaan. Dat leverde een foutmelding op, maar in het Recovery.log niet een duidelijke aanwijziging wat er verkeerd was. Daarna de Recovery nogmaals gedaan en dat leverde een positief resultaat op (geen fouten meer, database zo te zien dus OK). Maar nog steeds geen veldnamen dus.

 

Iemand een idee?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

HE

 

ik heb geprobeerd dit te reproduceren met alle mogelijke illegale tekens in veldnamen, tabelnamen, maar ik krijg altijd keurig een lijstje terug met de veldnamen.

Een paar scenarios om te testen met jouw bestand:

1) Exporteer de bewuste tabel naar een apart bestand met alle voorhanden veldnamen en kijk of het daar ook mis gaat.

2) Maak een clone van het bewuste bestand en kijk of het dan nog steeds misgaat

3) Maak van de clone een aantal kopieën en gooi iedere keer de helft van de berekende velden weg totdat je wel de lijst met veldnamen terugkrijgt. Daarna doe je hetzelfde truukje met de helf van de velden die je even ervoor hebt weggegooid, net zolang totdat je de boosdoener hebt.

 

Verder heb ik geen suggesties. Succes en laat even weten of het lukt of niet

 

mvg, Menno

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...