Ga naar inhoud
  • 0

Maximumaantal gebruikers


Donamd

Vraag

Op bureau heb ik een Filemaker toepassing draaien en deze benader ik als client van thuis uit via een VPN verbinding.

Soms gebeurt het dat de VPN-verbinding uit valt.

 

Hierdoor wordt de client toepassing dus niet afgesloten op de correcte manier.

 

Nadat ik de verbinding terug opstart gebeurt het dat ik volgende melding bekom :

 

De kopie van het programma wordt gebruikt door het maximumaantal gebruikers

en verwijst dat deze in gebruik is door mijn computer.

Dit is wellicht doordat er ergens bewaard wordt dat de vorige sessie nog open staat.

 

Nadat ik de computer volledig terug opnieuw heb opgestart, nieuwe VPN verbinding gemaakt is de foutief meestal wel terug weg, maar ook niet altijd.

Meestal lukt dit dan wel na een paar pogingen.

 

Hoe kan ik dit oplossen ?

FM_maxusers.png.57e120b49c7af3877c0952f28abc5783.png

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Herkenbaar probleem, ik werk met FM11.

Als ik een paar minuten wacht voordat ik weer verbinding maak met de remote database dan lukt het wel weer. Blijkbaar is de lock tijdelijk, maar ben ook wel benieuwd naar de techniek en de regels hierachter.

 

Overigens heb ik begrepen dat een tijdelijke uitval van een VPN in FM14 niet meer leidt tot dit soort foutmeldingen, voor mij een reden om hier serieus naar te kijken.

 

Mvg, Wim

Link naar reactie
  • 0

@ SuperWimmie

Nee de licentie is maar in gebruik op één computer.

 

@Felix

Als ik gisteren morgen op bureau aankwam en FM ging afsluiten kreeg ik de melding dat ik als gebruiker inderdaad nog actief stond.

Nadat FM volledig afgesloten en terug opgestart was, is alles terug in orde.

 

Is hier iets aan te doen om dit te voorkomen ?

Ik gebruik namelijk mijn VPN verbinding om van thuis uit of vanop vakantie te kunnen werken met de gegevens van mijn bureau.

Als zich dan iets dergelijks voor doet, ben ik niet op bureau om FM af te zetten en terug op te starten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...