Ga naar inhoud
  • 0

script laten starten


Gerard Exis

Vraag

Beste mensen,

 

Ik zou graag willen zien dat er een script wordt gestart op het moment dat een inhoud van een veld veranderd.

Nu heb ik natuurlijk al aangevinkt de optie "bij wijzigen" maar het werkt niet.

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat de inhoud veranderd door een berekening, dus automatisch. klopt dit ?

Het gaat bij mij om het veld "bestel aantal" deze wordt automatisch berekend aan de hand van huidige voorraad, bestelniveau, in bestelling, retour etc. De inhoud van dit veld wil ik kopieëren naar een ander veld op het moment dat dit veranderd.

 

Hoe kan ik dit oplossen ?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Gerard, het heeft geen zin om een scripttrigger te zetten op een berekend veld. Triggers werken alleen door directe beïnvloeding van gebruikers, dus bij veldwijziging is dat wanneer de gebruikers daar iets in wijzigt.

 

Jij wilt bij wijziging van de "Te bestellen aantal" iets laten triggeren, dus zal je de gebruikersactie die dat getal (indirect, want het is een berekening) laat wijzigen moeten gebruiken. In jouw specifieke geval lijkt me dat wanneer iemand een aantal op de uitleverbon zet én het artikelnummer is ingevoerd.

 

Ietsje complexer dus en je kan je mogelijk afvragen of je wel een script-trigger nodig hebt, want je kan bij het afdrukken van je uitleverbon ook alle artikelen even langsgaan en kijken of het bestelnivo eventueel te laag staat.

Link naar reactie
  • 0

Menno dank je wel voor je reactie,

 

ik zal hieronder proberen aan te geven wat de reden is waarom ik dit wil.

 

Ik heb mijn database intussen behoorlijk uitgebreid (voor mijn kunnen dus) en het probleem wat ik tegen kom is dat het veel tijd in beslag neemt om mijn bestellijsten te maken. De oorzaak hiervan is naar mijn weten dat er behoorlijk wat berekend dient te worden, en in dit geval zijn het grotendeels SUM velden of die gerelateerd zijn aan SUM velden, dus indexeren niet mogelijk. Mijn gedachten was om voor deze SUM velden "schaduw" velden te maken, die ik wel kan indexeren zodat ik kan kijken of hier een winst valt te behalen. Misschien is dit echt een dom idee, maar ik probeer zoveel mogelijk zelf uit te vinden en zo ook wat meer te leren :oops:

 

Ik heb in 1 tabel al meer dan 60 SUM velden, daarom zoek ik het probleem hierin.

 

P.s. alle gegevens haal ik op uit mijn website, dus de verkoop aantallen worden niet handmatig ingevoerd.

Link naar reactie
  • 0

Felix, inderdaad loopt mijn systeem vol automatisch en ik ben er super blij mee, ik wil nu alleen de bestellijst aanpakken, duurt gewoon te lang voordat deze gegenereerd is, en dan heb ik nog maar zo'n 2200 artikelen i p v 350.000 :oops:

 

Maar begrijp ik het goed ?

Ik maak een script die alle sum naar schaduwvelden kopieert en vervolgens activeer ik deze script met b.v de button waar ik klik als ik de bestellijst oproep?

 

in dit geval, bedankt voor de tip, zit ik weer super moeilijk te denken voor niks. :oops:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...