Ga naar inhoud
  • 0

Formule berekend veld aanpassen


tdesmet

Vraag

Hallo,

 

Kan iemand hier even helpen.

 

Ik heb een veld status, een veld Datum gepland en een veld dat uitgevoerd.

 

Het veld status wijzigt in functie van het geplande datum veld.

Indien leeg dan staat er Open, indien gevuld staat er Ingepland.

Nu wil ik de formule aanpassen dat wanneer het veld Uitgevoerd is ingevuld, de status op afgewerkt staat.

Maar het lukt me niet echt.

 

Hier is de formule van mij berekend veld.

 

If (IsEmpty ( Datum gepland ); "Open"; If (Datum gepland >0; "Ingepland"))

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien moet mijn vraag op een andere manier dan via die case, maar ik zou willen dat het record gedupliceerd wordt naar een nieuw werkorder, maar dan met een planningsdatum 30 dagen verder. Moet dit via die Case?

 

Even uitleggen wat er belangrijk is.

 

Als ik het veld "datum uitgevoerd" invul met de uitvoeringsdatum, dan krijg ik de status Afgewerkt.

Een werkorder dat het type "Service bezoek" (veld heeft de naam Type Werkorder) heeft zou dan de volgende actie moeten geven:

 

Nieuw werkorder maken voor die klant (er is een lookup veld Klantnr)

Maar dan met een nieuwe "Datum gepland", die 30 dagen later is.

 

Zo kan bekom ik dan steeds een overzicht van de volgende uit te voeren opdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Dus bij dupliceren het veld "datum uitgevoerd" leegmaken met:

Set-Field [ datum uitgevoerd ; "" ]

en in het veld "Datum gepland" de waarde die jij wilt. Filemaker is daarbij heel tolerant wat betreft de omgang met data (meervoud van datum). Voorbeeld

Get ( CurrentDate ) + 30

geeft in een datumveld keurig vandaag over 30 dagen als datum. Je kan hetzelfde doen met de inhoud van een veld ... gewoon +30 in de formule geeft keurig resultaat.

Je kan ook de Date() formule gebruiken om een bepaalde datum te berekenen. Bijvoorbeeld de laatste dag van de huidige maand:

Date ( Month ( Get ( CurrentDate ) ) + 1 ; 0 ; Year ( Get ( CurrentDate ) ) )

Link naar reactie
  • 0
Ik ben nog niet zo mee met die scripts zie je.
maar dat is de plek waar je dit moet gebruiken. Die scripts zijn ook helemaal niet zo moeilijk, want in feite mimiek je daar wat je normaal (moeizaam) handmatig zou doen.

Dus, open scriptmaker, kies voor "nieuw" geef dat script een naam, open het script en kies uit de linkerkolom achtereenvolgens de scriptstappen: duplicate record, set-field, nog een set-field en commit-record. Dubbelklik op de eerste set field en wijs daar het veld uitgevoerd aan en vul "" in bij de waarde, dubbelklik op de tweede set-field en wijs daar het veld gepland aan en vul,de door jou gewenste formule daar in. Enter en dan ben je klaar. :)

Eitje toch?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...