Ga naar inhoud
  • 0

Update naar Filemaker 14


Donamd

Vraag

Ik heb een mail ontvangen dat de support maar ook de mogelijkheid om in de toekomst nog bijkomende licenties van FM 11 niet meer mogelijk gaat zijn vanaf 25.09 en raadt men mij aan om te upgraden naar FM 14.

 

Wij hebben op kantoor 5 licenties FM Pro 11 staan en 1 licentie FM Pro advanced 11.

Deze zijn destijds niet in volume aangeschaft maar individueel licentie per licentie naargelang de noodzaak hiervan.

Zijn er voordeligere manieren om deze te upgraden dan het voorstel van FM.

In de webshop worden deze aangeboden voor de FM Pro 14 Upgrade aan 209,00 € per licentie en voor de FM Pro Advanced aan 329,00 €. (Tarieven Excl BTW).

 

Voor ons hoeft de Upgrade eigenlijk zelfs niet want ons systeem functioneert goed met FM 11.

De enige reden dat ik deze upgrade zou doen is omdat indien ik in de toekomst nog een bijkomende licentie zou nodig hebben van FM 11 deze niet meer kan aankopen, en dat een FM 14 wellicht niet zal functioneren met een FM 11 omdat de database structuur veranderd is, als ik het me goed herinner.

 

Bijkomend vraag ik me af of er aanpassingen dienen te gebeuren aan onze toepassing als we een upgrade gaan uitvoeren naar FM 14 of gaat alles blijven functioneren.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou ook zeker even naar de AVLA-licentie kijken. Vanaf 5 gebruikers kan je die afsluiten en dan betaal in totaal 1/3 van de aanschafprijs per jaar en heb je altijd recht op de allernieuwste versie in jullie geval (5xPro en 1xAdvanced, geen server) zou het neerkomen op 738 euro ex btw per jaar (=61,50 per maand of 10,25 per gebruiker per maand) voor een bedrijfskritische applicatie niet erg veel geld.

Link naar reactie
  • 0

Menno , je hebt zeker gelijk als je bedrijfsmatig kijkt maar als je kijkt naar wat dit dan nog steeds kost als je dus van 11 naar ? 17 jouw advies zou volgen.

Je bent dan dus 7 jaar onderweg en dit kost je dan 5000 euro excl BTW minimaal (deze licenties worden ook duurder per jaar). Ik zelf heb het meeste probleem met het feit dat elke upgrade weer aanpassing vraagt en soms ook de hardware moet worden aangepast. Ik weet in de PC omgeving vind iedereen dit normaal maar als MAC en PC gebruiker zie ik daar niet altijd de voordelen van. (if it ain't broke don't fix it) :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...