Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker Go en geplakte tekst


SuperWimmie

Vraag

Dag allemaal,

 

Ik gebruik Filemaker Go voor een leuk programmaatje waar ik een email bericht in plak en deze vervolgens ontleed om gegevens te ontdekken en in de database te plaatsen.

 

Het script gebruik ik al sinds versie 11 en dat is goed gegaan tot en met versie 13.

In Filemaker Pro versie 14 ook geen enkel probleem.

 

Maar... Ik plak in versie 14 een email bericht, en ontdek dat de werking van

Substitute ( TextFormatRemove ( User_Pakketinstelling::GlobaalPrintCMRmailBericht ) ; "¶" ; "" )

 

niet alle Enters weghaalt...

 

Bij het plakken in Go 14 zie ik ook ineens een extra mogelijkheid, tot het ongeformatteerd plakken van tekst.

Maar ook dat helpt niet.

 

Welk ander Enter tekentje moet ik weghalen om te zorgen dat het weer gaat werken?

Alvast dank voor jullie reactie!

 

Groet,

Wim.

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is hem wel!

 

Mijn dank, heren!

 

Valt mij wel op dat het plakken van tekst in Filemaker steeds meer ongewilde eigenschappen mee krijgt, waar je als programmeur vroeger geen rekening mee hoefde te houden.

Data is data, dat geef je pas de echte vorm bij "uitvoer" van de informatie.

Nu zie je steeds meer dat de "invoer" ongewild ook de "opslag" en de "uitvoer" gaat beinvloeden.

 

Ik ben er eigenlijk niet zo happy mee...

Link naar reactie
  • 0

Ben het helemaal met je eens! Toevallig vandaag nog weer eens een probleem met dat plakken gehad:

Vroeger was plakken standaard zonder opmaak. Dat was voorbij met het verschijnen van FM11, want vanaf toen werd er ineens standaard met opmaak geplakt.

 

De oplossing lijkt heel simpel: met Custom Menu's de zaak weer omdraaien, dwz standaard zonder opmaak plakken ..... en met de "shift-toets" met opmaak ....

 

Leuk bedacht van mij, maar dat werkt dus niet in FM13 en FM14, want daar wordt door het gebruik van de "shift-toets" het hele custom-menu-commando (ctrl-V) ge-bypassed en wordt de standaard-plak gebruikt en dat is zonder opmaak! Kiezen met de muis uit het menu werkte overigens wél.

 

Ik ben er nog niet helemaal uit en het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar ik had liever gezien dan FMI hier de situatie van vóór FM11 weer zou terugzetten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...