Ga naar inhoud
  • 0

FM op ipad


tdesmet

Vraag

Misschien een domme vraag, maar als ik een FM database op mijn computer heb en ik wil dezelfde database op mijn ipad gebruiken.

Moet ik dan met FM server werken? want als ik via delen werk en deze op mijn ipad open, mag ik de computer versie niet uitzetten want dan maakt hij geen contact.

 

Ik wil eigenlijk werken met een versie van mijn database op mijn ipad en als ik in een Wifi omgeving ben, de data die ik daar heb in opgeslagen synchroniseren met mijn database.

Of kan het allemaal wel met de delen functie?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
want als ik via delen werk en deze op mijn ipad open, mag ik de computer versie niet uitzetten want dan maakt hij geen contact.

Dat geldt ook voor FMServer, die mag je dan ook niet uitzetten.

 

Je kunt een kopie van de DB op je iPad zetten, maar dan moet je wel iets maken om de wijzigingen te synchroniseren met de op dat moment niet gebruikte versie op je computer. Dat is nog niet zo eenvoudig. Veel gemakkelijker is het dan om de hele database steeds heen en weer te zetten bijvoorbeeld door deze in de cloud te zetten en naar beneden te halen wanneer je op computer of iPad gaat werken. Ben je klaar, dan zet je het weer terug in de cloud.

Link naar reactie
  • 0

Oef... dat met de Cloud is ook niet aan te bevelen.

De kans op problemen is redelijk groot. Een keertje vergeten te kopieren of verkeerd om kopieren en je staat op achterstand.

 

Nee, de optie voor een computer die nooit uit staat is niet zo gek.

Zelf heb ik een oude laptop voor dat werk.

Gaat vlekkeloos, als ik in het pand ben waar er mee gewerkt moet worden.

Ben ik buiten, dan kan het via internet. Maar het opstarten is niet altijd even snel.

 

En heb ik een slechte internetverbinding, dan heb ik een probleem, inderdaad. ;-)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...