Ga naar inhoud

oei, out of disk space


Aanbevolen berichten

Sorry mensen, even uit de lucht geweest met het forum. De 60GB root partitiion van de web server was volgelopen, en mySQL vond dat niet leuk natuurlijk. Ik heb wat logs gecomprimeerd en we hebben een oplossing op korte termijn.

Ik moet nu uitfineren hoe ik een paar linux directories extra kan mappen naar bijkomende disk partities. We gaan dan weer even plat waarschijnlijk maar dat zal dan wel voor de defintieve oplossing zorgen ( als we weer up zijn... :-) )

Link naar reactie

Dank je Menno! Het ging overigens niet over symbolic links maar gewoon plaats bijmaken door extra disk partities te mounten - in linux kan je dat mappen onder een directory. Doe ik overigens via webmin, zo geeky ben ik niet...:-)

Ondertussen wel de reden gevonden van het probleem op de server. Crashplan.

De oude 3.x versie downloade elk uur een nieuwe 4 versie om die dan vervolgens niet geinstalleerd te krijgen. Goed voor een buildup van 40GB in de updates directory. Is waarschijnlijk weken aan het proberen geweest zonder een mailtje te sturen dat er iets mis was.

Uiteindelijk versie 4 manueel geinstalleerd gekregen - is niet zo simpel op een onderussen bejaarde Ubuntu 8 LTS, omdat JRE 7 nodig was en de install.sh die niet wou installeren wegen certificate errors.

Enfin, massa;s ruimte nu en de backups lopen ook terug.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...