Jump to content
  • 0

Geschaalde pdf bewaren

bigbadwolf

Question

Soms komt het voor dat ontvangers de pdf die ze krijgen ook willen afdukken...

Natuurlijk niets of tegen, maar het wordt wel lastig als de pdf groter is dan gedacht.

Ik maak vanuit FileMaker (13 of 14, maakt niet uit - resultaat is hetzelfde) een pdf van een factuur en voeg daarbij als bijlage nog een specificatie aan toe. De factuur zelf past keurig op een A4-tje. De specificaties echter niet, en daarom wordt de pagina via de page setup geschaald (in dit geval naar 68%). Nu blijkt dat FileMaker kennelijk er geen zin in heeft om de specificaties geschaald op de pdfpagina te zetten, want die is gewoon op 100% (en dus te groot).

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Weet iemand een andere oplossing dan de lay-out opnieuw maken op 100%?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

edit: ik lees dat je het idd via page setup doet...

raar, want ik werk wel vaker zo... denk dat het dan eerder een probleem is van de PDF reader dan van FileMaker. of de manier waarop filemaker een "append" doet... wat gebeurt er als je 2 aparte PDFs maakt? eentje van de factuur en eentje van de specificaties?

• 0

Het is mij ook een raadsel, maar printen/pdf is nooit het sterke punt geweest van FileMaker.

Heb getest wat het script doet als ik alleen de geschaalde pagina naar pdf schrijf, maar het probleem blijft hetzelfde.

Aan het platform zal het ook niet liggen. Ik werk op een Mac, mijn klant met Windows.

Frustrerend dat iets wat zo simpel is en eigenlijk niet fout mag gaan toch altijd weer (te) veel tijd kost... :o(

• 0

Nog een kleine toevoeging...

Het combineren van portret en landschap gaat helaas ook niet.

Voor bovenstaande probleem zou ik als minder bewerkelijk alternatief kunnen kiezen om de factuur op portret-formaat te bewaren en de specificatie er als landschap bij te voegen...

Helaas... de specificatie komt er gewoon in het vierkant onder te hangen... om droevig van te worden.

(En ja, als hier frustratie uit spreekt... dan klopt dat helemaal!)

• 0

Ruben,

Bedankt voor de info. Ga kijken of het biedt wat ik wil. Aan de test te zien de je erbij gedaan hebt wel.

Ben wel van mening dat FileMaker dit soort basale zaken zelf zou moeten kunnen uitvoeren zonder toevoeging van extra externe resources.

Ziet er veelbelovend uit. Misschien kan ik het ook nog voor een ander idee gebruiken.

Groet,

Gerard