Ga naar inhoud
  • 0

Json webservice werkt niet


ovvk

Vraag

Ls,
Ik krijg uit een SQL database (Exact Globe Nxt) een Json geformatteerde query. 
Echter in eerste aanleg wordt deze niet goed geïnterpreteerd (Filemaker gooit een foutmelding)
Wanneer je de Json-tekst bekijkt met JSONFormatElements($Jsontekst) dan krijg je de fout:
? * Line 1, Column 1   Syntax error: value, object or array expected. * Line 1, Column 2   Extra non-whitespace after JSON value.

Echter wanneer je de tekst via het klembord kopieert en deze vervolgens in een Json Parser plakt dan is het een prima te lezen Json format.

En nu komt het grote vraagteken want wanneer ik in de DataViewer de variabele aanpas met de data die op het klembord staat (dat is dus dezelfde data)
werkt het ineens wel.
Het lijkt erop dat de Ctrl+C en de Ctrl+V actie de boel repareert.
Dat gebeurd ook wanneer je de knip en plak actie in een veld uitvoert. Het gedrag doet zich zowel voor op Win10 als onder OsX
De cUrl optie "--crlf" meegeven biedt helaas ook geen soelaas

Heeft hier iemand nog een idee om van dit fenomeen af te komen dan wel met een truc te omzeilen?

 

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Deze fout treedt ook op wanneer het allereerste teken geen whitespace of accolade is. Ik vermoed dan ook dat de json begint met een vreemd tekentje dat je verder niet op het scherm ziet. De correcte oplossing zou zijn dat dit vreemde tekentje niet door de SQL database geleverd wordt. Het kan ook zijn dat jouw manier van ophalen dit tekentje toevoegt. Een workaround zou kunnen zijn om voordat je de json gaat verwerken eerst dit tekentje weg te halen b.v met Right( $json; Length ( $json) - 1 ) )

aangepast door Banach
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...