Jump to content
  • 0

Scriptparamter

Roger

Question

Via een webapplicatie wordt in FileMaker een script uitgevoerd waarbij een scriptparameter wordt meegegeven die er zo uit ziet: getallen gescheiden door een koppelteken, b.v.b.: 32920-32921. Aangezien die getallenreeks niet tussen aanhalingstekens staat ziet FM dit als een calculatie en maakt er in dit geval -1 van. Dat is niet de bedoeling, ik heb juist die getallenreeks nodig. Kan ik hier binnen FileMaker zelf wat aan doen zonder in die webapplicatie iets te veranderen?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

@andries GetAsText maakt geen verschil helaas. Die had ik zelf ook geprobeerd voordat ik mijn vraag hier plaatste.

@Peter Wagemans Als ik het script test binnen de FM applicatie en het activeer met een knop waar de volgende scriptparameter aan hangt: 32920-32921 krijg ik als ik de scriptparamter uitlees het resultaat: -1. Het maakt dus geen verschil. Als je er maar een . voor zet dan is het opgelost en ziet FM het als tekst en plaatst het zelf aanhalingstekens om de scriptparameter.

• 0

dus dat betekent dat filemaker de scriptparameter evalueert voor je die beschikbaar krijgt via Get ( scriptparameter )... zoals marsau zegt: iets anders vinden als separator, of er quotes rond gooien.

maar je zal dus wel de webapp een beetje moeten aanpassen.

Edited by andries