Ik heb deze vraag ook gevraagd bij "FM 17", maar aangezien het probleem zich nog steeds voordoet en ik met "FM pro 18" plaats ik het hier....
Het probleem is het volgende:
Ik heb een script gemaakt om vanuit een Excel bestand inhoud van cellen te importeren naar velden in FM.
Hierbij heb ik bij "importeer volgorde" de bronvelden toegewezen aan de doelvelden.
De 1e rij in Excel zijn in dat geval de veldnamen.
Het Excel bestand heb ik voor het gemak opgeslagen met de bestandsnaam "data".
Nu zijn er iedere keer andere Excel bestanden met andere inhoud.
Het aantal rijen in Excel verschilt de ene keer met de andere keer echter de 1e rij met kolomnamen blijven wel gelijk.
Het Excel bestand sla ik dan op op dezelfde plek op de server,
vervang het vorige Excel bestand en onder dezelfde naam zodat de script verwijzing werkt.
Echter na een aantal positieve testen, waren een aantal doelvelden niet meer aan bijbehorende bronvelden toegewezen.
In het ene geval had het de status "Niet importeren" gekregen, in het andere geval werden bronvelden aan andere doelvelden gekoppeld.
Question
Wouter W.
Beste Forumleden,
Ik heb deze vraag ook gevraagd bij "FM 17", maar aangezien het probleem zich nog steeds voordoet en ik met "FM pro 18" plaats ik het hier....
Het probleem is het volgende:
Ik heb een script gemaakt om vanuit een Excel bestand inhoud van cellen te importeren naar velden in FM.
Hierbij heb ik bij "importeer volgorde" de bronvelden toegewezen aan de doelvelden.
De 1e rij in Excel zijn in dat geval de veldnamen.
Het Excel bestand heb ik voor het gemak opgeslagen met de bestandsnaam "data".
Nu zijn er iedere keer andere Excel bestanden met andere inhoud.
Het aantal rijen in Excel verschilt de ene keer met de andere keer echter de 1e rij met kolomnamen blijven wel gelijk.
Het Excel bestand sla ik dan op op dezelfde plek op de server,
vervang het vorige Excel bestand en onder dezelfde naam zodat de script verwijzing werkt.
Echter na een aantal positieve testen, waren een aantal doelvelden niet meer aan bijbehorende bronvelden toegewezen.
In het ene geval had het de status "Niet importeren" gekregen, in het andere geval werden bronvelden aan andere doelvelden gekoppeld.
Voorbeeld:
Bronvelden Excel: 1A, 1B, 1C, 1D, 1E, 1F
Doelvelden FM: Auto, Bus, Fiets
Ik heb toegewezen:
1A --> Auto
1B --> Bus
1C --
1D --
1E --
1F --> Fiets
Na een aantal positieve testen, klopte de inhoud niet meer. Bijvoorbeeld:
1A --> Auto
1B --
1C --
1D --> Fiets
1E --
1F --
Ik hoop dat ik hiermee mijn probleem duidelijk heb gemaakt en dat iemand de oorzaak, nog beter, de oplossing weet
24 answers to this question
Recommended Posts