Donamd Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 Is er een manier om te tellen hoe vaak een bepaalde waarde voorkomt in een gevonden reeks. Ik heb bijvoorbeeld een veld Naam waar per record bijvoorbeeld volgende gegevens staan : Record 1 : Naam X Record 2 : Naam Y Record 3 : Naam Z Record 4 : Naam X Nu zou ik willen weten hoe vaak Naam X voorkomt in de reeks van de gevonden records ? Ik vermoed dat ik hiervoor een berekeningsveld moet maken, maar zie niet onmiddellijk de formule hiervoor. Quote Link to comment
0 Banach Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 Je dient er de records voor te sorteren op het veld Naam. Je kunt dan met een layout part een overzicht maken zoals in het bijgevoegde bestandje. Je kunt dan ook de functie GetSummary gebruiken om dat aantal in verdere berekeningen te gebruiken. telling.fmp12 Quote Link to comment
0 Donamd Posted October 18, 2019 Author Share Posted October 18, 2019 Bedankt Banach. De bedoeling is dat ik per record een teller zou bekomen die weergeeft hoe vaak dezelfde variabele 'naam' voorkomt in de reeks van de records. Ik heb intussen een oplossing gevonden door een Self relatie te maken op basis van het veld naam en dan in het berekeningsveld met de functie Count de records van de Self relatie te tellen. Ik heb uw voorbeeldje hiermee even aangepast. Toch bedankt voor uw voorstel. telling.fmp12 Quote Link to comment
0 peerke Posted October 19, 2019 Share Posted October 19, 2019 Donamd's oplossing geeft niet de telling in de gevonden reeks maar in de hele tabel. Banach's oplossing doet dat wel. Laat een record weg, dan zie je wat er gebeurd. P. Quote Link to comment
Question
Donamd
Is er een manier om te tellen hoe vaak een bepaalde waarde voorkomt in een gevonden reeks.
Ik heb bijvoorbeeld een veld Naam waar per record bijvoorbeeld volgende gegevens staan :
Record 1 : Naam X
Record 2 : Naam Y
Record 3 : Naam Z
Record 4 : Naam X
Nu zou ik willen weten hoe vaak Naam X voorkomt in de reeks van de gevonden records ?
Ik vermoed dat ik hiervoor een berekeningsveld moet maken, maar zie niet onmiddellijk de formule hiervoor.
3 answers to this question
Recommended Posts