Ga naar inhoud
  • 0

Script uitvoeren op server


Donamd

Vraag

Hoe kan ik records die gevonden worden als resultaat van een script dat op de server uitgevoerd wordt, tonen op mijn layout.

Ik dacht misschien een lijst te maken van deze ID's en het resultaat hiervan op te slaan in een global veld.

vb 1π2π3π

Nu ben ik nog naar een manier aan het zoeken om de gevonden records op te zoeken en te tonen in mijn layout.

Dient dit te gebeuren door een loop te starten waarin de lijst record per record uitgebreid dient te worden met Gevonden Reeks Uitbreiden ?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kunt het resultaat van een server script niet ophalen als je het in een globaal veld gooit, het proces wat op de server draait is een andere gebruiker en je kunt niet de globale velden van een andere gebruiker ophalen.

Het werkt wel als je een gewoon veld pakt, deze is wel beschikbaar voor alle gebruikers. Het is echter eleganter om het server af te sluiten met een:

Exit Script [Text result: $list ]

deze waarde kun je dan weer ophalen met het aanroepende script zoals bijgaand voorbeeld.

Je kunt deze lijst dan gebruiken om de records op te zoeken, of je kunt ze in een globaal veld gooien en dan met een GTRR naar de gerelateerde records gaan.

 

 

Schermafbeelding 2019-10-23 om 09.35.25.png

Link naar reactie
  • 0

Of de $list in een globaal veld opslaan in een of andere tabel (dat mag ook die ene tabel zijn), een relatie leggen tussen dat veld en de tabel met de gezochte records. Je kunt dan met een GoToRelatedRecords de juiste records vinden en de gewenste layout voor presentatie kiezen. Geen loop noch Find nodig.

aangepast door Banach
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...