Jump to content
  • 0

Filter refresh

jw

Question

Hoi,

je kunt een portaal voorzien van een filter.

Dat filter wil ik dan weer aansturen met een variabele die deel uit maakt van de filterconditie.

Zoiets als:  database::status = $$status

Dan zou ik $$status kunnen veranderen via een script.

Maar het filter in jet portaal wordt daarmee niet getriggerd.

Is daar een truc voor?

Ik dacht aan Refresh Object of Refresh Portal, maar die willen niet.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Het nadeel daarvan is dat alle calculaties in het venster worden ververst wat soms onnodig veel tijd kost. Je kunt ook een extra relatie naar het portaal leggen vanuit een global in de parent tabel. In de child maak je een (gecalculeerd / geindexeerd) veld met de waarde 1 aan. Na elke actie die betrekking heeft op het portaal set je de global met 1 en geef je een commit waarna het portaal wordt ververst. Zorg wel dat bij het landen op de layout de global met 1 wordt geset anders blijft het portaal uiteraard leeg..

Edited by Ari
  • 0

Ik denk dat de oplossing van Ari nog een ander voordeel heeft: zolang je die ‘1’ niet invult, valt er niks te filteren in de portal. En kost het ook geen (netwerk) performance. Bedenk dat bij een filtering Filemaker altijd alle gerelateerde records moet ophalen; de filtering kan immers van toepassing zijn op de laatste record.