StevenDn Posted February 18, 2021 Posted February 18, 2021 Hallo iedereen, Ik scan momenteel artikelen die gebundeld worden in een .xls en verstuurd worden via mail in filemaker. Nu zou ik graag alle gescande records verwijderen elke keer als ik een mail heb gestuurd van die gescande records. Is dit mogelijk ? Bij voorbaat bedankt ! Quote
0 bigbadwolf Posted February 18, 2021 Posted February 18, 2021 Duidelijk. Als je dus na het verzenden afvangt of er niet iets fout is gegaan met de verzending zou je daarna kunnen besluiten de gescande artikelen te wissen. Zo te zien staan ze in een portal, dus dan moet je of naar de gerelateerde records, of het huidige record wissen (vergeet dan niet in de relatie aan te geven dat gerelateerde records gewist moeten worden). Zoiets dus: if [not get ( lasterror )] // geen fout is in dit geval resultaat 0 delete record of go to related records delete all records else show custom dialog ( terugmelden dat er iets fout is gegaan met de mail ) end if Quote
0 bigbadwolf Posted February 18, 2021 Posted February 18, 2021 Ja, dit is mogelijk… alleen wat niet helemaal duidelijk is uit je verhaal is of de gescande artikelen eerst in FileMaker terechtkomen. Als dat inderdaad zo is, dan kun je na het verzenden afvangen wat het resultaat is geweest (is de mail zonder fouten verzonden?) en de regels wissen. Quote
0 StevenDn Posted February 18, 2021 Author Posted February 18, 2021 Zojuist zei bigbadwolf: Ja, dit is mogelijk… alleen wat niet helemaal duidelijk is uit je verhaal is of de gescande artikelen eerst in FileMaker terechtkomen. Als dat inderdaad zo is, dan kun je na het verzenden afvangen wat het resultaat is geweest (is de mail zonder fouten verzonden?) en de regels wissen. De gescande artikelen komen weldegelijk in filemaker. Ik heb er even een bijlage aan toegevoegd. Bedankt voor de reactie. Quote
0 StevenDn Posted February 18, 2021 Author Posted February 18, 2021 (edited) 3 uur geleden zei bigbadwolf: Duidelijk. Als je dus na het verzenden afvangt of er niet iets fout is gegaan met de verzending zou je daarna kunnen besluiten de gescande artikelen te wissen. Zo te zien staan ze in een portal, dus dan moet je of naar de gerelateerde records, of het huidige record wissen (vergeet dan niet in de relatie aan te geven dat gerelateerde records gewist moeten worden). Zoiets dus: if [not get ( lasterror )] // geen fout is in dit geval resultaat 0 delete record of go to related records delete all records else show custom dialog ( terugmelden dat er iets fout is gegaan met de mail ) end if Hartelijk bedankt ! Edited February 18, 2021 by StevenDn Quote
0 Banach Posted February 18, 2021 Posted February 18, 2021 4 hours ago, bigbadwolf said: go to related records delete all records Bloedlink wanneer er geen gerelateerde records zijn! Check dat eerst. Quote
0 bigbadwolf Posted February 18, 2021 Posted February 18, 2021 Je hebt gelijk, maar het is een slechts een voorbeeld… Als je het helemaal goed wilt doen moe tje natuurlijk ook foutafvanging doen na de ‘go to related records’… if [not get ( lasterror )] // geen fout is in dit geval resultaat 0 delete record of go to related records if [not get ( lasterror) delete all records end if else show custom dialog ( terugmelden dat er iets fout is gegaan met de mail ) end if Quote
Question
StevenDn
Hallo iedereen,
Ik scan momenteel artikelen die gebundeld worden in een .xls en verstuurd worden via mail in filemaker.
Nu zou ik graag alle gescande records verwijderen elke keer als ik een mail heb gestuurd van die gescande records.
Is dit mogelijk ?
Bij voorbaat bedankt !
7 answers to this question
Recommended Posts