menno Posted November 16, 2021 Posted November 16, 2021 https://support.claris.com/s/answerview?anum=000035725&language=nl_NL Quote
0 Marsau Posted November 17, 2021 Posted November 17, 2021 Fascinerend, die sessieID optie. Ik maak al jaren hiervoor een standaard-veld aan o.b.v. een UUID om sessies te identificeren / traceren. Gaat prima, dus niet zo duidelijk wat deze optie dan toevoegt. Quote
0 menno Posted November 17, 2021 Author Posted November 17, 2021 Het voordeel is dat dit voor de hele sessie in alle bestanden geldt. Je hebt er dus geen veldje meer nodig. Mijn geest bedenkt dan, we hebben eindelijk sessie-variabelen! Ofwel $$$-variabelen.... En dat werkt prima, met dien verstande, dat we slechts 199 tekens tot onze beschikking hebben. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een username en een sessietoken voor een één of andere API. De sessievariabelen zijn er bij Claris/FileMaker nooit doorgekomen, omdat het als een security-risico wordt beschouwd. Stel je voor dat iemand een beetje weet hoe jouw (sessie-)variabelen moeten werken, dan kan hij in een eigen bestand waarin hij wél volledig toegang heeft, van alles instellen en doen.... Inderdaad wel een beetje theoretisch, maar een echte slimmerik kan er wel mee uit de voeten. Anyway, ik zie wel toepassingen voor SessionIdentifier Quote
0 Marsau Posted November 18, 2021 Posted November 18, 2021 Ja, ik ook. Maar wat betreft de script stap en het (SessionID): je denkt eigenlijk verder dan alleen sessie-identificatie als je zoveel sessie-data wilt opslaan. Quote
0 hans erik Posted November 19, 2021 Posted November 19, 2021 Ja ik zag het ook voorbijkomen. Het lijkt mij dat je dan gewoon een global field moet gebruiken. Ik denk de laatste tijd steeds vaker: ik zou wel eens een vlieg op de muur willen zijn in de burelen van Claris. Waar besteden deze mensen hun tijd aan. Quote
Question
menno
https://support.claris.com/s/answerview?anum=000035725&language=nl_NL
4 answers to this question
Recommended Posts