Ga naar inhoud
  • 0

Tekstveld naar file.txt (Windows)


Gido_

Vraag

Als je een tekstveld wil wegschrijven als een tekstbestand heb je het wellicht bekende carriage return probleem...

Ben hier eens een artikel over tegengekomen die dat via via met XML export oploste, denk ik.

Daarna heb ik de MBS plugin demo gevonden die dat mooi kan, maar als demo uiteraard begint te irriteren... ;) 

Ik was nog eens opnieuw aan het bekijken of de BE plugin het ook kan, maar ik denk dat mijn versie voor FM 12 (v3.3.7 of 3.3.8) het nog niet kan?

Met BE_WriteTextToFile kan ik wel de file schrijven, maar ik vermoed dat ik erna BE_FileReplaceText (v4.2) moet gebruiken om op schijf de goeie returns te creëren?

https://docs.baseelementsplugin.com/article/562-befilereplacetext

En ik kan dit nu nog niet oplossen met de BE_plugin of iets anders gratis...?

aangepast door Gido_
Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
4 hours ago, bigbadwolf said:

Misschien wordt het toch tijd om er over na te denken je FileMaker 12 te upgraden?

Dromen doe ik al lang, maar het is een samenloop van omstandigheden.

- Ik ben nog altijd heel gelukkig met Win 7 Home, die helaas (officiëel) geen hogere versie kan draaien.

- Mijn PC moederbord staat erom bekend lang mee te gaan maar is toch al ±8 jaar oud (wel nog ruim snel genoeg). Ik zou dus Win 10 erop kunnen zetten (en heb ik klaarliggen), maar kan "volgende maand" een nieuwe PC nodig hebben... En ik ving maar net op dat er een Windows 11 is nu?

- Helaas werkt FM 12 officiëel dan weer niet op Win 10, dacht ik, en ik heb geen zin om >500€ te spenderen. Paar dagen geleden de updates eens bekeken, en was niet zó erg onder de indruk ervan. Voor mijn behoefte is FM 12 prima.

- Moest ik dit toch spenderen, dan wil ik liefst terug naar een versie die nog standalones kan maken, hetgeen dan mss officiëel illegaal zou worden...

- Het weinige dat ik wél las over de updates sinds FM 12, is dat er veel meer ernstige bugs zijn(?). Ik vraag me eigelijk af wat de beste werkende tussenversie is als je nog standalones wil kunnen maken.

- Ik kan ook een dual boot maken (en dat was de bedoeling), maar om Win 10 erbij te zetten moet ik blijkbaar het format vd disk veranderen of die wil niet. De methoden om dit gratis te doen ben ik bang van. Een software die dit als makkelijke feature heeft kost veel teveel voor dit eenmalige gebruik. Maw, ik moet mij dual boot vergeten, of door een heel stressproces :)

- Heb van Petrowsky maar pas opgevangen hoe FM een nieuwe richting lijkt in te gaan. Vraag me wel af of ik er nog diep op moet studeren als het binnenkort allemaal node.js/React/Web-based zou worden...

Maar het is soms zo verslavend, hé  ;)  Ik kijk eigelijk niet veel films en werk liever aan de database om goeie gewoontes en technieken aan te leren. Maar die zin is ook dikwijls over na 3 maanden, en 2 à 4 jaar later ben ik dan weer veel van de basis vergeten en moet ik naar de fora :p

Heb ergens wel een database met tips, maar waar ligt die weer? ;) Ik heb een database nodig voor mijn databases  :p

aangepast door Gido_
Link naar reactie
  • 0
4 hours ago, hiker said:

En als je de return vervangt door Char(13)?

Helaas niet.

Het lijkt mij dat de nu werkende methoden (of die van de plugins) de CR pas vervangen wanneer de file reeds geschreven is. Ik ben vrij zeker dat dat werkt met de eerstvernoemde link (of een MBS func).

Met de MBS plugin kan je dit doen...

MBS ( "Text.ReplaceNewline" ; text ; 3 )  // 3 = CRLF for Windows

 

aangepast door Gido_
Link naar reactie
  • 0
1 hour ago, Infomatics said:

je zou het ook met een virtual list kunnen doen;

Wow! Ik ben onder de indruk :) :) 

Heb het op UTF-8 gezet en lijkt snel en perfect te werken.

De magie ervan heb ik nog niet door, maar zal dat natuurlijk proberen. Superbedankt!

aangepast door Gido_
Link naar reactie
  • 0
11 hours ago, Infomatics said:

Je moet alleen de lege records weglaten. én genoeg records hebben.

Ik zocht me eerst een ongeluk hoe GetValue nieuwe records kon creëren  ;)  Maar dan begreep ik dat je op voorhand genoeg records dient te hebben.

Het werkt goed nu.  Enige nitpick is een trailing RET.

Link naar reactie
  • 0
5 hours ago, Infomatics said:

dan zet je de go to record 1 record verder, voor je de rest omit

Ik heb nu  $_valueCount + 1 vlak voor de omit. Zet ik deze op + 2 dan heb ik nog méér RETs. En alles minder verliest een tekstlijn...

Zo is het toch op PC FM 12. Ik vermoed dat het normaal is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...