se7en Posted October 13, 2022 Share Posted October 13, 2022 Is het mogelijk om in een veld met vaste afmeting het lettertype te laten variëren zodat zowel lange namen als korte kunnen ingebracht worden. bedankt Quote Link to comment
0 Banach Posted October 14, 2022 Share Posted October 14, 2022 Ik neem aan dat je de gootte van de tekst bedoelt. Dat kan met de functie textsize. Zie https://help.claris.com/en/pro-help/content/textsize.html Quote Link to comment
0 Infomatics Posted October 14, 2022 Share Posted October 14, 2022 je kunt met conditional formatting het lettertype verkleinen als je boven een bepaald aantal tekens uitkomt met bv Length ( Self ) > 20 je kunt onder 'more formatting' een kleiner lettertype instellen. Quote Link to comment
0 se7en Posted October 14, 2022 Author Share Posted October 14, 2022 Is het mogelijk via een berekening de lettergrootte en -breedte aan te passen. Bv : voor een bepaald lettertype krijg je voor lettergrootte 11 als hoogte 11/72 van een inch . Aan de hand van het aantal karakters en de afmetingen van het veld zou ik dit in een formule gieten. Quote Link to comment
0 se7en Posted October 14, 2022 Author Share Posted October 14, 2022 Voorlopig los ik het zo op en werkt het in deze omstandigheid. Is natuurlijk een gepruts en zoek iets dat het lettertype mooi kan aanpassen. TextSize ( Firstname; 48 - ( (Length ( Firstname ) - 9) * 3) ) 9 : aantal character die er bij een lettertype 48 in passen. Ieder character die erbij komt verklein ik met 3. Quote Link to comment
Question
se7en
Is het mogelijk om in een veld met vaste afmeting het lettertype te laten variëren zodat zowel lange namen als korte kunnen ingebracht worden.
bedankt
4 answers to this question
Recommended Posts